آخرین اخبار

3. آذر 1399 - 12:57   |   کد مطلب: 37456
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از تلفات ۱۱ رأس دام سبک در یکی از دامداری های این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل بصیری‌محمدپور در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: در یکی از دامداری های اسدآباد در اراضی قزله شهرستان طی ۲۰ روز ۱۱ رأس دام سبک به علت نامعلوم تلف شده است.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه مالک دام ها تلفات دام خود را دیر به دامپزشکی اطلاع داده است، افزود: در صورتی که ظرف ۲۴ ساعت دامدار مربوطه ماجرا را به دامپزشکی اطلاع داده بود با نمونه برداری های لازم و اولیه علت تلف شدن دام ها مشخص و از تلفات مابقی دام های این دامداری جلوگیری می شد.

 

بصیری‌محمدپور در ادامه تصریح کرد: از دامداران شهرستان تقاضا داریم هر گونه تلفات دام خود را در ساعات اولیه نهایت ۲۴ ساعت به دامپزشکی اطلاع داده و سهل انگاری نکنند چراکه اطلاع این گونه از موارد بعد از ۴۸ ساعت قابل نمونه برداری نیست و ممکن است این نوع تلفات دارای منشأ ویروسی و همه گیر بوده و دیگر دام ها را آلوده ساخته و سلامت دام ها را به خطر بیندازد.

 

وی خاطرنشان کرد: با نمونه برداری های لازم و علت تلف شدن دام ها در صورت بیماری دام از نوع گروه ۱ و ۲ امکان پرداخت غرامت نیز برای دامداران وجود دارد ضمن اینکه امسال به سه تا چهار مورد از تلفات دام دامداری ها اسدآباد غرامت پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal