آخرین اخبار

26. مرداد 1399 - 8:12   |   کد مطلب: 36559
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد:
بیماری تب سه‌روزه(BEF) در اسدآباد مشاهده نشده
عادل بصیری‌محمدپور با بیان اینکه بیماری تب سه‌روزه(BEF) یک بیماری ویروسی عفونی غیرقابل انتقال به انسان است، گفت: این بیماری تاکنون در اسدآباد مشاهده نشده است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با بیان اینکه  بیماری تب سه‌روزه یک بیماری اختصاصی گاو و گاومیش است غیرقابل انتقال به انسان است، اظهار کرد: بیشتر در فصل گرما از طریق حشرات و بندپایان و حمل نقل دام‌های آلوده از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل می‌شود.

 

وی گفت: کانون این بیماری در استان‌های همجوار بوده که بهترین اقدام پیشگیری کنترل جمعیت حشرات از طریق سم‌پاشی و واکسیناسیون به‌موقع دام‌ها وعدم انتقال دام‌های آلوده به دامداری می‌توان باشد.

 

بصیری‌محمدپور با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر هیچ موردی از این بیماری درسته شهرستان مشاهده نشده، افزود: اقدامات به‌موقع این اداره، سم‌پاشی گاوداری‌های صنعتی و روستاهای در معرض خطر و مرزی موجب این امر شده که در صورت درخواست دامداران از طریق مراکز مایه‌کوبی  به‌صورت بهادار واکسن تهیه می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دامداران در صورت مشاهده علائم این بیماری ازجمله تب بالا ،پنومونی تجمع شدن گاز زیرپوست بدن گاو، به آنان توصیه کرد که با سم‌پاشی بدن و جایگاه  دام از حمل‌ونقل دام از مناطق آلوده به شهرستان خودداری کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal