آخرین اخبار

27. مهر 1400 - 10:06   |   کد مطلب: 40353
حسین وثوقی‌کیا با اشاره به ممنوعیت عرضه ماهی تازه و منجمد توسط خودروهای دوره گرد و سیار، گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی و برخورد با ماهی فروشان سیار و دوره گرد در شهر اسدآباد اجرا می شود.

 حسین وثوقی‌کیا، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه دامپزشکی شهرستان در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه و خدمت رسانی به مردم طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر از کلیه مراکز عرضه برعهده دارد، اظهار کرد: این طرح با هدف برخورد با فروشندگان غیرمجاز سیار و دوره گرد ماهی توسط بازرسان بهداشتی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به بازدید تیم بازرسی اداره دامپزشکی از کلیه مراکز عرضه مواد خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، لبنیاتی‌ها، خودروهای حمل فرآورده های خام دامی، سردخانه ها، رستوران های بین راهی و مراکز تهیه غذا، افزود: سلامت فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی بسیار حائز اهمیت است و همشهریان باید در هنگام خرید ماهی به ویژگیهای  ماهی سالم مانند قابلیت ارتجاعی گوشت ماهی، داشتن پولک، رنگ صورتی آبشش ها که نشان از تازگی و سلامت ماهی است توجه کنند.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد شرایط نگهداری ماهی را یکی از فاکتورهای مهم سلامت آن عنوان کرد و افزود: ماهی تازه در دمای 0 تا 4+ درجه سانتیگراد در شرایط یخچالی و ماهی منجمد در دمای 18- درجه سانتیگراد می بایست نگهداری شود.

 

وثوقی‌کیا با اشاره به ممنوعیت عرضه و فروش ماهی تازه و منجمد  و سایر مواد غذایی با منشا دامی توسط خودروهای دوره گرد و بصورت سیار، از شهروندان اسدآباد خواست با تهیه مواد غذایی با منشا دامی از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی از خرید ماهی از خودرو های سیار و دوره گرد اکیدا خودداری کنند.

 

وی تأکید کرد: در صورت مشاهده خودروهای عرضه ماهی متخلف، موضوع را به شماره  ۱۵۱۲ و ۰۸۱۳۳۱۴۸۰۲۰ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت و با همکاری نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قانونی شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal