آخرین اخبار

23. مهر 1399 - 10:05   |   کد مطلب: 37103
طرح مسئله تعیین تکلیف مدیران سرپرست در اسدآباد از سوی استاندار همدان می‌گذرد، اما همچنان این شهر بسیاری از اداراتش چون یتیمی با سرپرست ادارات می‌شود و همین آفتی است که قدرت و اختیار تصمیم‌گیری، انگیزه و اطاعت‌پذیری کارکنان از رئیس را می‌گیرد.

به گزارش آوای سیدجمال، یک سالی از طرح مسئله تعیین تکلیف مدیرانی که حکم سرپرست ادارات شهرستان اسدآباد را گرفتند، از سوی استاندار همدان می‌گذرد و همچنان بیشتر ادارات این شهرستان با سرپرستی اداره می‌شوند.

 

این مسئله را بعد از گذشت سال‌ها امام‌جمعه اسدآباد در جلسه تودیع و معارفه مجید درویشی فرماندار اسدآباد که با حضور استاندار همدان برگزار شد، مطرح و خواستار ساماندهی این اوضاع به سامانی مدیریتی در این شهرستان شد.

 

 

استاندار همدان هم از مجید درویشی فرماندار اسدآباد خواست که این مطالبه جدی امام‌جمعه و البته مردم را پیگیری و یکبار برای همیشه تعیین تکلیف کند.

 

 

مجید درویشی فرماندار اسدآباد هم بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع آن را پیگیری و بنا به گفته خودش با بسیاری از مدیران کل ارتباط گرفته و خواستار این موضوع شد که اگر مسئولی در اداره‌ای توان کار مدیریتی را ندارد و یا نمی‌تواند ساکن محل خدمت باشد، را با جایگزین فرد جدید و حکم ریاست تعیین تکلیف کنند و یا فرد مسئولی هم توان کارش سنجیده شده با ارائه حکم ریاست از بلاتکلیفی خارج شود.

 

 

و اما از سال گذشته (تیر۹۸) که این موضوع در دستور کار فرماندار قرار گرفت، در خبری در مردادماه اعلام کرد از ۱۵ مدیر اداره که با عنوان سرپرست اداره می‌شود، حکم ۶ نفر از سرپرستی به ریاست ارتقا یافته است.

 

 

و امروز ۲۳ مهرماه ۹۹ که در حال نگارش این گزارش هستیم، تنها تعداد انگشت‌شماری حکم ریاست گرفته و تعیین تکلیف شدند و اما بار دیگر برای برخی از مدیران که انتخاب شدند، حکم سرپرستی زده شده است.

 

 

در حال حاضر بر اساس بررسی ما و سؤال از خود مسئولان، ادارات اوقاف و امور خیریه، دانشکده علوم پزشکی، بنیاد شهید، مخابرات، منابع طبیعی، تبلیغات اسلامی، تعزیرات حکومتی، ورزش و امور جوانان، راه و شهرسازی دارای حکم سرپرستی و بلاتکلیف هستند.

 

 

برخی از این ادارات سال‌هاست که عنوان سرپرستی اداره را عهده دارند و کارشان از سنجیده شدن هم گذشته است اما تا به کی می‌خواهد توان مدیریتی‌شان سنجیده شود؟

 

 

نکته جالب‌تر آن است که برخی از معاونان مدیران در همین ادارات هم حکم سرپرستی گرفتند؛ به فرض مثال معاون آموزشی آموزش‌وپرورش، معاونان بهداشت، توسعه مدیریت و منابع، آموزشی، درمان، مدیریت دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی هم دارای حکم سرپرستی شدند.

 

 

حال با وجود سرپرست در مدیریت برخی از ادارات، افراد مسئول انگیزه‌ای برای کار ندارند و تصورشان این است که بر صندلی تیکه زدند که لرزان است و امکان تغییر و جایگزینی آن‌ها وجود دارد و این صندلی لرزان در کنار صدها مشکل اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و غیره موجب شده که اسدآباد در مسیر ریل توسعه و پیشرفت قرار نگیرد.

 

 

البته سرپرست اداره شدن دارای آفت‌هایی است که نمی‌توان آن را کتمان کرد؛ نمونه از این آفت‌ها عدم قدرت و اختیار تصمیم‌گیری‌ لازم و شجاعانه، بی‌نظمی، عدم انگیزه برای انجام کارهای اساسی و ماندگار، کندی درروند تصمیم‌گیری و اجرا، عدم اطاعت‌پذیری از سرپرست اداره توسط کارکنان، عدم برنامه‌ریزی درست و نظارت و کنترل امور است که باعث آشفته‌بازاری شهرستان شده است.

 

 

اگرچه شاید عنوان این سرپرست برای برخی از مدیران بهانه‌ای است اما باید این مهم تعیین تکلیف و مشخص شود که دیگر مدیران چه در دست خواهند داشت برای کوتاهی در حق این شهر!

 

 

در این زمینه کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، اظهار کرد: اگر ادارات ما از ثبات مدیریت برخوردار باشد و سرپرست نباشد، طبیعتاً در کیفیت کار و پیگیری امور مؤثر است.

 

 

وی تصریح کرد: البته برخی مواقع پیش می‌آید در اداره‌ای هم فردی سرپرست انتخاب می‌شود که لازمه آن این است که مدتی سرپرست باشد تا هم توانمندی آن فرد سنجیده شود و هم در مقدمات صدور حکم دائمی فرد آماده شود.

 

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تأکید کرد: در این زمینه با در تعامل خوبی که آقای فرماندار داریم، به دنبال این هستیم که اداراتی که با سرپرستی اداره می‌شوند، تعیین تکلیف شوند.

 

به گزارش آوای سیدجمال، دلایل مختلفی در خصوص وجود این‌همه سرپرست در اسدآباد در پست مدیریتی وجود دارد که می‌توان به عدم ثبات مدیریتی در پست فرمانداری، نگاه کج مدارانه مدیران کل استانی نسبت به این شهرستان، سیاسی‌کاری و جناح‌بازی باشد، اما انتظار می‌رود که هرچه زودتر نماینده مردم در مجلس در با اهتمام استاندار و فرماندار نسبت به حل این مسئله اقدام کنند و این شهر که به‌مانند یتیم می‌ماند هر روز یک سرپرست آن را اداره می‌کند را نجات دهند.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal