آخرین اخبار

13. آبان 1399 - 8:43   |   کد مطلب: 37257
جعفر قنادباشی با بیان اینکه عده معتقدند بعد از انتخابات جنگ‌های داخلی امریکا شروع خواهد شد و بعضی معتقدند اگر جنگ داخلی صورت بگیرد، مشکلات آمریکا به‌اندازه عمیق است که هیچ رئیس‌جمهور دیگری نخواهد توانست مشکلات را رفع کند، گفت: امروز این دولت نماد ظلم به طبقات ضعیف است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه دولت آمریکا، دولتی است که در مسیر ۲۵۰ ساله خود تغییر و تحولات مختلفی شاهد بوده، اظهار کرد: آنچه امروز ما می‌بینیم، درواقع حاصل یک سری عوامل مختلفی است که به‌صورت دولت فدرال در ایالات‌متحده نقش‌آفرینی می‌کند.

 

وی ادامه داد: دولت آمریکا دولتی است که دست‌ساخته سرمایه‌داران بزرگ و همچنین صهیونیست‌های افراطی است، آنها نیز کوشش می‌کنند که بر همه منابع جهان خصوصاً در اقتصاد جهان چنگ بیندازند و منافع خود را تأمین کنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل گفت: این دولت در مقاطعی یعنی قبل از جنگ جهانی و برخی از سال‌ها بعدازآن به‌عنوان سمبل لیبرالیسم و آزادی معرفی‌شده بود.

 

وی ادامه داد: آمریکا به‌تدریج تبدیل به عاملی در دست سرمایه‌داران بزرگ، بانکداران، فروشندگان و تولیدکنندگان تسلیحاتی بزرگ شد؛ لذا به‌تدریج ماهیتی کاملاً ضد مردمی پیدا کرد و اینکه الآن در ایالت متحده آمریکا امروز شاهد هستیم، سلطه گری بر کشورهای جهان سوم و برخی از کشورهای دیگر، البته کم‌کم این سیاست به درون آمریکا نیز کشیده شده و شاهدیم اکثریتی از مردم آمریکا با مشکلات زیادی روبرو هستند.

 

وی ادامه داد: نماد این سیاست و بروز مشکلات را چند سال پیش در نهضت ۹۹ درصدی دیدیم؛ یعنی مردم آمریکا جمع شده و به‌رغم همه هزینه‌ها اعتراض کردند، طی چندین روز و چند هفته متعدد فریاد می‌زدند که یک درصد مردم آمریکا بر ما حاکم‌اند و ما ۹۹ درصدی‌ها در یک شرایط وانفسا هستیم و این نما هنوز ادامه دارد، یعنی در زمان اوباما ترامپ هیچ تغییری در ترکیب ۹۹ درصد پدید نیامد چراکه ماهیت دولت ماهیت سرمایه‌داری و بدترین نوع لیبرال دموکراسی است که اختیارات اصلی را در دست صاحبان سرمایه و صهیونیست‌های دو آتیشه است.

 

قنادباشی گفت: در زمان ترامپ زمینه کمک دولت آمریکا یک صبغه دیگری هم پیدا کرد و آن تأکید بر نژادپرستی و اهمیت دادن به نژاد سفیدپوست بود که سبب شد سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستانی که در آمریکا هستند به‌صورت جدی‌تر شهروندان درجه‌دو محسوب شوند؛ لذا یک شکاف اقتصادی و یک بعد دیگر نژادی هم پیداکرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما درگذشته شاهد شکاف اقتصادی و اجتماعی بین اقلیت‌ها در آمریکا بودیم اما امروز افزون بر آن دو بعد، بعد دیگری یعنی صهیونیستی پیدا کرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل گفت: هم‌اکنون در آمریکا شاهد دستاویز کردن مذهب هم هستیم، یعنی طرفداران ترامپ نه‌تنها نژادپرست هستند بلکه در دسته مسیحیان صهیونیست تحت عنوان انجیلکان‌ها دسته‌بندی می‌شوند؛ آن‌ها به‌طور افراطی عقاید خاصی را به‌عنوان مسائل آخرالزمانی مطرح می‌کنند و حاضرند همه‌چیز را برای منافع خود، نژاد سفید، به نام مسیحیت و دین به آتش بکشند و از میان ببرند.

 

وی با بیان اینکه آنچه امروز از میان می‌رود حق طبقات متوسط، ضعیف و البته سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان است که نمایشگاه و نماد ظلم به طبقات ضعیف شده، گفت: اینکه می‌بینیم سیاه‌پوستان آمریکایی مردم به خیابان می‌آیند، یعنی تمام فشارها بر آن واردشده و ازنظر فرهنگی اجتماعی اقتصادی مذهبی نه‌تنها شهروندان درجه‌دو بلکه بعضاً هیچ حقی ندرند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل گفت: آقای ترامپ در این زمینه کمک کرده و هیچ مرهمی بر زخم‌های آمریکا نگذاشت، تنها یک مسئله را ترامپ اجرا کرد و آن هم از واردات کشورهای دیگر جلوگیری کرد.

 

وی ادامه داد: بسیاری معتقدند آقای ترامپ با کپی‌برداری از طرح اقتصاد مقاومتی ایران یعنی تکیه‌بر اقتصاد داخل توانست اقتصاد آمریکا را تا اندازه‌ای نجات بدهد ولی به دلیل اینکه این سیاست خوب اجرا نشد و شکاف‌های اجتماعی اقتصادی نگذاشت که بر روی ریل قطار اقتصاد پیش برود مجدداً در مسیر افول و فروپاشی قرار گرفت.

 

قنادباشی تصریح کرد: عده معتقدند که بعد از انتخابات جنگ‌های داخلی شروع خواهد شد و بعضی معتقدند که اگر جنگ داخلی صورت بگیرد، مشکلات آمریکا به‌اندازه عمیق و بزرگ و وسیع است که هیچ رئیس‌جمهور دیگری نخواهد توانست مشکلات را رفع کند و شاهد استقلال‌خواهی در ایالت‌های آمریکا خواهیم بود.

 

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت تصمیماتی که در واشنگتن اعلام و در تل آویو اتخاذ می‌شود، آن‌ها ترامپ را به‌صورت یک عروسک خیمه‌شب‌بازی را در دست گرفتند چراکه صهیونیست‌ها بنا بر معارفی که متکی بر آنند، معتقدند نژاد برتر آن‌ها هستند.

انتهای پیام/ن

برچسب‌هاقناد باشی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal