آخرین اخبار

16. آبان 1399 - 13:35   |   کد مطلب: 37292
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: در حال حاضر 75 درصد از بیماری‌های نو پدید را بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تشکیل می‌دهند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از  پایگاه خبری صبح الوند، علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهاردهمین اجلاس کشوری بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در همدان اظهار داشت: سلامت انسانی از ابتدای شکل‌گیری جوامع بشری یکی از موضوعات اساسی و مهم بوده است.

 

وی گفتت: در بین بیماری‌های مرتبط بین انسان و حیوان، بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از گذشته تا به حال وجود داشته و مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: در بین بیماری‌های مختلف انسانی، تعداد زیادی از بیماری‌ها مانند تب مالت، برسلوز، تب کنگو، هاری، سل و ... بیماری‌های مشترک انسان و حیوان را به خود اختصاص می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: از میان 156 مورد بیماری‌ها 73 درصد از این نوع بیماری‌ها از حیوان به انسان منتقل می‌شوند.

 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف برای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان عنوان کرد: مدیریت پراکنده عمده مشکل جلوگیری از اشاعه این بیماری‌ها است.

 

وی تصریح کرد: از اقداماتی که باید در راستای کنترل و یا پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان انجام شود آگاهسازی و حساس کردن مردم و کادر بهداشت و درمان و ارتقای سطح کاری دستگاه‌ها است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با ارائه توضیحی در مورد بیماری‌های مشترک انسان و حیوان گفت: در بحث پیشگیری، همه دستگاه‌ها باید با هم همکاری داشته باشند.

 

وی گفت: استمرار فرایند آگاهی‌بخشی در تمام سال، هوشیاری و توجه متخصصین امر و آحاد مردم از کار‌هایی است که باید در بحث پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان انجام شود.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal