آخرین اخبار

24. آبان 1399 - 13:43   |   کد مطلب: 37366
استاندار همدان گفت: حضور مبتلایان به کرونا در اجتماع جرم است چرا که منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال، سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا رو به افزایش است تاکید کرد: مبتلایان به کرونا و افراد مشکوک نباید در جمع و دورهمی‌ها حضور یابند چرا که موجب شیوع بیماری می‌شوند.

 

 

وی اظهار داشت: افراد مبتلا به ویروس کرونا باید از جمع جدا شده و در قرنطینه خانگی به سر ببرند چرا که حضور آنها در بین مردم موجب گسترش بیماری می‌شود.

 

 

شاهرخی اضافه کرد: برخی از مبتلایان به کرونا به این موضوع مهم بی‌توجهی کرده که این اقدام آنها از منظر قانونی جرم است و باید دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت این موضوع مهم را در اذهان عمومی نهادینه کند.

 

 

استاندار همدان بیان کرد: یکی از راهکارهای موثر برای جلوگیری از حضور افراد کرونایی در اجتماع، بالا رفتن آمار تست ها و بیان سریع نتیجه آزمایش به بیماران است.

 

 

شاهرخی افزود: در صورت آگاهی زودهنگام افراد از ابتلا به کرونا در مراحل اولیه و اقدام برای درمان، به طور حتم در اجتماع حضور نیافته و منجر به سرایت بیماری به ده‌ها تن دیگر نمی‌شوند.

 

 

وی اضافه کرد: به دنبال اعمال محدودیت برای فعالیت اصناف از ساعت ۱۸؛ بازاریان و کسبه همکاری خوبی در اجرای این طرح کردند بازرسان نیز حضور توام با اقتدار و برخورد همراه با ادب و احترام با صنوف داشتند.

 

 

استاندار همدان با بیان اینکه بیشتر صنوف مصوبات ستاد کرونا را رعایت کردند گفت: با توجه به گسترش و جهش ویروس کرونا و بالا رفتن سرعت انتشار آن به نسبت اپیدمی نخست این بیماری، می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی تلاش کنند.

 

 

شاهرخی اظهار داشت: قرار است محدودیت های جدیدی بر اساس وضعیت هر شهرستان ابلاغ و اعمال شود که هدف از اعمال این محدودیت ها افزایش حساسیت مردم نسبت به این ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

 

وی بیان کرد: پیش نویس طرح آماده و بر اساس آن شهرستان ها و مجری طرح مشخص می‌شود در این میان از دانشگاه علوم پزشکی انتظار می رود وضعیت ۱۰ شهرستان را احصا کرده تا بتوان مقدمات اجرای طرح را در حوزه اجتماعی و سیاسی تا هفته آینده مهیا کرد.

 

 

استاندار همدان ادامه داد: مردم باید بدانند که ویروس همچنان وجود دارد و با توجه به اینکه تاکنون دارو و واکسن قطعی پیدا نشده تنها راه مقابله با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

 

شاهرخی گفت: بیش از ۹۲ درصد افراد بستری به علت حضور در مجالس، تجمع و دورهمی های خانوادگی، عروسی و عزا به این ویروس مبتلا شدند بنابراین برای کاهش این آمار باید با شیوه های مختلف مردم را از حضور در مراسم و اجتماع منع کرد.

 

 

وی اظهار داشت: برخی افراد با وجود اینکه از این بیماری و راه های انتقال آن آگاهی دارند اما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند که باید با این افراد نیز با تدبیر برخورد و آنها را ارشاد کرد.

 

 

وی بیان کرد: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند بنابراین از تلاش پرسنل این مجموعه و کادر درمان اقدام لازم با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal