آخرین اخبار

2. آذر 1399 - 13:37   |   کد مطلب: 37447
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی که از اواخر هفته گذشته وارد استان شده بود، به تدریج از سمت شرق خارج شده و به دنبال آن دمای هوای بیشتر مناطق استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش آوای سیدجمال، روح الله زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران و مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود. 

 

وی اظهار داشت: سامانه‌ای که در چند روز گذشته در آسمان استان فعالیت کرد، قدرت خوبی داشت و در پی آن بارش باران و ریزش برف در گردنه‌ها، موجب سیراب شدن دشت‌های استان شد.

 

زاهدی عنوان کرد: این سامانه به تدریج از امروز از استان خارج می‌شود و به دنبال آن دمای بیشتر نقاط استان بین چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و ممکن است دمای کمینه برخی از نقاط به چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر برسد.

 

وی اضافه کرد: تا پایان هفته وضعیت جوی همدان پایدار پیش بینی می‌شود و از روز پنج شنبه سامانه جدیدی این استان را دربرمی‌گیرد.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان عنوان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته رزن با ۷۵ میلیمتر و تویسرکان با ۷۲ میلیمتر بیشترین بارش را در استان را داشته‌اند و در ایستگاه فرودگاه همدان ۵۲ میلیمتر بارش ثبت شده است.

 

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و همدان و گل‌تپه با صفر درجه‌سانتی گراد، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

 

زاهدی با اشاره به اینکه نوسانات دمای هوای شبانه و روزانه شهر همدان، ۶ درجه سانتی گراد گزارش شده است، اظهار داشت: بیشینه دمای هوای این شهر ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

 

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal