آخرین اخبار

11. آذر 1399 - 13:06   |   کد مطلب: 37532
یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان گفت: کودکان هم ممکن است به کروناویروس مبتلا شوند بنابراین با آن‌ها در رابطه با بیماری صحبت کنید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به آن‌ها آموزش دهید.

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر میلاد مسائلی، با بیان اینکه کروناویروس کودکان را هم به بیماری مبتلا می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه درگیری در کودکان معمولاً خفیف تر از بزرگسالان و افراد بالغ است اما این حرف بدان معنا نیست که کودکان به هیچ وجه دچار عارضه نمی شوند. کودکانی داشتیم که حتی در دوران نوزادی هم دچار مرگ ناشی از کووید ۱۹ شده‌اند، در واقع این بیماری در کودکان به عنوان یک سندروم چند سیستمی نامگذاری شده و بدین صورت تلقی می‌شود که ارگان‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند.

 

وی در رابطه با علائم کووید ۱۹ در کودکان توضیح داد: تب به ویژه تبی که بیش از ۲۴ ساعت باشد، تهوع، اسهال، علائم پوستی، قرمز شدن چشم‌ها، سردرد، اختلال در تنفس و خستگی و بی‌حالی بسیار شدید که منحر به گیجی و بی قراری کودک شود، از علائم این بیماری در کودکان است.

 

مسائلی ادامه داد: اگر علائم خفیف باشد می توانید با پزشک در ارتباط باشید و با داروهای تجویز شده روند درمان را طی کنید و نیازی به تست نیست اما اگر کودک شما علائمی مانند تنگی نفس، درد و فشار قفسه سینه، تیرگی لب‌ها و صورت، درد شدید در ناحیه شکم و احساس گیجی و ضعف شدید داشت، باید به صورت اورژانسی این مسئله را مورد توجه قرار دهید. این بیماری در کودکان هم مانند بزرگسالان تا دو هفته رو به بهبود می‌رود.

 

وی با بیان اینکه کودکان هم می‌توانند ناقل بدون علامت باشند، افزود: از آنجایی که کودکان با بقیه افراد تماس نزدیک برقرار می‌کنند و دیگران آن‌ها را می‌بوسند، امکان انتقال بیماری از آن‌ها وجود دارد بنابراین در صورت مشاهده علائم بیماری باید کودکان را نیز قرنطینه کنیم.

 

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینای همدان تأکید کرد: کودکی که دچار بیماری قلبی است، داروهای سرکوب‌گر سیستم ایمنی مصرف می‌کند و مشکل کلیوی دارد، باید بیشتر مراقب باشد تا درگیر این بیماری نشود.

 

وی تأکید کرد: کودکان تا جایی که امکان دارد از خانه بیرون نروند، به صورت مجازی با دوستانشان در ارتباط باشند و با افرادی که از سلامت آن‌ها و رعایت قرنطینه اطمینان دارید با حفظ فاصله بازی کنند.

 

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر(عج) رزن ادامه داد: اگر کودکان را به شهربازی می‌برید زمانی را انتخاب کنید که شلوغ نباشد و شهربازی که انتخاب کردید سربسته نباشند چراکه احتمال ابتلا در این اماکن زیاد است.

 

مسائلی در پایان خاطرنشان کرد: با کودکان درباره بیماری صحبت کنید، اخبار ترسناک رسانه‌ها را نگویید اما پوشیدن ماسک برای کودکان بالای دو سال، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست ها و نحوه استفاده از ژل و مایعات ضدعفونی کننده را به آن‌ها یاد بدهید.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal