به گزارش آوای سیدجمال، سعید فرجی در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت با شیوع بیماری کرونا چند اقدام مهم انجام داد اظهار کرد: اولین کاری که انجام گرفت تمدید اعتبار دفترچههای بیمه سلامت در صندوقهای مختلف بود تا افراد کمتر به مراکز صدور دفترچه مراجعه کنند و از شیوع بیشتر بیماری پیشگیری شود.
وی بیان کرد: طبق این اقدام اگر بیمه شدهای دفترچه بیمه داشت و برگه آن تمام نشده بود، دیگر نیازی نبود که به مراکز تمدید اعتبار مراجعه کند و طبق اعلام ما به مراکز درمانی، پذیرش بیمار صورت می گرفت.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان کاهش زمان پاسخ دهی به آزمون وسع را اقدام بعدی بیمه سلامت در کنترل بیماری کرونا دانست و افزود: وقتی آزمون وسع برگزار میشد گاهی یک ماه زمان میبرد تا پاسخ آن ارسال شود اما طبق اعلام سازمان بیمه سلامت روزانه این کار انجام میگرفت تا بیماران بتوانند زودتر از خدمات بیمه درمانی بهرهمند شوند و کنترلی بر شیوع بیماری کرونا نیز باشد.
وی با اشاره به اینکه تیمی از پزشکان و پرستاران متخصص کشور نیز برای پاسخگویی به مسائل کرونا به کار گرفته شدند تا مردم پاسخ سوالات و نگرانیهای خود را نسبت به این ویروس ناشناخته از طریق سامانه ۱۶۶۶ دریافت کنند گفت: البته این سامانه برای رسیدگی به شکایات است که در ایام ابتدایی بیماری کرونا پاسخگوی سوالات مردم شد تا بار مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی کم و بیماری کرونا کنترل شود.
فرجی با بیان اینکه این تیم تا خردادماه فعالیت داشتند تا اینکه بعد به روال عادی برگشتیم افزود: از ابتدای بیماری کرونا تقریبا به ۱۰ هزار و ۴۸۴ پرونده بیمار مبتلا به کرونا در استان رسیدگی شده که تعداد بیماران ۹ هزار و ۶۳۵ نفر بودند.
وی با اشاره به اینکه احتمالا برخی از بیماران دو و یا سه بار خدمات دریافت کردند خاطرنشان کرد: تقریبا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه بستری هر بیمار مبتلا به کرونا بود که می توان گفت تاکنون بیمه سلامت استان ۴۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای بیماران مبتلا به کرونا هزینه کرده است.
منبع: فارس
انتهای پیام
دیدگاه شما