آخرین اخبار

19. ارديبهشت 1400 - 10:25   |   کد مطلب: 38885
ستاد مشترک ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، ویدیو کنفرانسی با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: هم اکنون شهرستان‌های اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌های استان همدان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

کرمی افزود: موج چهارم کرونا در استان همدان که بسیار پرقدرت بود و تعداد بستری‌ها به هزار و ۶۵۰ نفر رسید و هم اکنون شیب نزولی دارد. 

وی بیشترین عوامل ابتلا را تماس درون خانوادگی با ۵۷ درصد و شرکت در اجتماعات فامیلی با ۴۲ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم ۷۹ درصد است که حداقل باید به ۹۵ درصد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تا دیروز در استان همدان ۹ هزار و ۵۰۰ مورد واکسیناسیون بالای ۸۰ سال انجام شده و از ابتدای واکسیناسیون تا کنون ۲۷ هزار مورد از گروه‌های هدف با اولویت واکسینه شده اند.

 

کرمی افزود: کارآزمایی واکسن پاستور هم از بین ۵ هزار و ۳۰۰ ثبت نام انجام شده هزار و ۱۰۰ داوطلب واکسن دریافت کرده اند.

 

استاندار همدان هم گفت: طبق دستورالعمل ستاد مرکزی کرونا در شهر‌های قرمز و نارنجی نماز عید فطر صرفا در فضای باز و با تعداد محدود برگزار خواهد شد.

سید سعید شاهرخی افزود: گروه‌های شغلی ۱ و ۲ هم با شرط رعایت کامل دستور‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: همچنان باید پایبند به دستورالعمل‌های بهداشتی بود و از دورهمی‌ها و تجمعات پرهیز کرد تا بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنیم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal