آخرین اخبار

17. مرداد 1400 - 18:47   |   کد مطلب: 39698
موسی‌الرضا غفاریان با بیان اینکه باوجود خبرنگاران زحمات قشر اصناف درخشان‌تر دیده می‌شود، گفت: رشد فروشگاه‌های بزرگ در اسدآباد از روی بی‌عدالتی و متضرر شدن اصناف است.

به گزارش آوای سیدجمال، موسی‌الرضا غفاریان، رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در نشست تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان، قشر خبرنگار را طلایه‌دار عرصه اجتماعی دانست که بدون هیچ چشم‌داشتی در انعکاس اخبار واقعیت‌های جامعه تلاش میکنند.

 

وی با بیان اینکه باوجود خبرنگاران زحمات قشر اصناف درخشان‌تر دیده می‌شود، گفت:  متأسفانه در طول دو سالی که کرونا دامن‌گیر جامعه شده، لطمه بزرگی به جامعه بازاری و اصناف زده است و 50 درصد از فعالیت و سودآوری خود بازماندند.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سطح کشور ۶۰ میلیون، در استان همدان ۳ میلیون نفر و در سطح شهرستان اسدآباد 3 هزار واحد صنفی فعال وجود دارد، گفت: با احتساب خانواده اصناف و در هر خانواده دو در یک مشغول به فعالیت باشند، در واقع ۲۴ میلیون نفر در کنار اصناف نان می‌خوردند.

 

وی با بیان اینکه اصناف همیشه در کنار دولت در تمام سختی‌ها بوده است، گفت: ما در اتاق اصناف 4 بازرس داریم که بر سطح بازار نظارت دارند.

 

غفاریان یادآور شد: علی‌رغم اینکه مرغ در سطح کشور و شهرستان کم بود اما در شهرستان اسدآباد مرغ به قیمت مصوب به فروش رسید و بازار سیاه در آن ایجاد نشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با گلایه‌مندی از عدم ساماندهی هفته بازارها ، گفت: متأسفانه در ۱۷ جلسه برخورد و ساماندهی هفته بازار مصوب شده اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

 

رئیس اتاق اصناف شهرستان اسدآباد با بیان اینکه  دقیقاً اقلام غیربهداشتی روبروی شبکه بهداشت توسط هفته بازارها به فروش می‌رسد افزود: ما برای صدور مجوز ایجاد یک واحد صنفی شرایطی را در نظر گرفته‌ایم از استعلام اماکن و پرداخت مالیات و حقوق و حقوق اصناف و دریافت عدم اعتیاد و غیره این حالی است که فروشگاه‌های بزرگ که از اتحادیه کشوری مجوز می‌گیرند، خودسرانه به فعالیت می‌پردازند و این بی‌عدالتی در شهرستان است،  همان‌طور که اصناف یار و یاور دولت بوده این انتظار و درخواست راداریم که برخوردهای انجام شود.

 

در ادامه یکی از اعضای هیأت رئیسه اتاق اصناف از بیمه شدن همه کارکنان اتاق اصناف این شهرستان با کمک آقای غفاری خبر داد و گفت: 42 میلیون ما بابت عدم بیمه کارکنان بدهکار تأمین اجتماعی بودیم که پرداخت شد و هم اکنون واریز بیمه این افراد به روز است.
در پایان این نشست از خبرنگاران تقدیر شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal