آخرین اخبار

11. شهريور 1400 - 10:11   |   کد مطلب: 39925
براساس تفاهمنامه همکاری بین اوقاف، مجمع خیرین سلامت و مؤسسه دارالایتام اسدآباد صورت گرفت؛
توزیع 400 بسته معیشتی بین نیازمندان و 10 هزار ماسک بین هیأت مذهبی در ایام محرم/انعقاد قرارداد با طلاب برای صوم وصلاة مرحوم بکائی
حجت‌الاسلام ابوذر عباسی با اشاره به نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی، گفت: در ایام محرم 400 بسته معیشتی بین نیازمندان و 10 هزار ماسک بین هیأت مذهبی توزیع شد.

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه مرحوم بکائی یکی از واقفان خیراندیش اسدآباد با وقف اموالش نیت کرده که درآمد حاصل از اموالش برای 12 شب روضه‌خوانی در مسجد صاحب الزمان(عج)، روضه خوانی در شبهای جمعه، 50 سال نماز و روزه و معالجه افراد بی بضاعت هزینه شود، اظهار کرد: براساس این نیت اداره اوقاف و امور خیریه موظف به اجرای این امر است که البته خط قرمز ما هم انجام این نیت است.

 

وی با بیان اینکه در ایام ماه محرم، با درآمد حاصل از موقوفات اقای بکائی 167 بیمار نیازمند به مبلغ یک میلیارد و 140 میلیون ریال دارو درمان بهره مند شدند، افزود: در این ایام یک میلیارد و 100 میلیون ریال روضه‌خوانی هم انجام شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد یکی از نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی را صوم و صلاة خواند و تصریح کرد: به این ترتیب که 50 سال برابر نیت وقف برای او نماز خوانده شود که در این زمینه با طلاب قرارداد منعقد شده است.

 

 وی از توزیع گوشت قربانی به مبلغ 280 میلیون ریال بین نیازمندان از موقوفات خبر داد و گفت: در این میان یک رأس گوساله و 5 رأس گوسفند ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شده است.

 

عباسی توزیع 400 بسته معیشتی در قالب کمک مؤمنانه به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال و توزیع 10 هزار ماسک بین هیأت مذهبی در ایام محرم از دیگر برنامه های اوقاف در شهرستان برشمرد.

 

وی تعویض کامپوزیت جایگاه موقوفه بکائی خبر داد و گفت: برای این امر 5 میلیون ریال هزینه شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد با اشاره به همکاری و تفاهم‌نامه‌ای بین اداره اوقاف با مؤسسه خیریه دارالایتام و مجمع خیرین سلامت، خاطرنشان کرد: با همکاری و این تفاهمنامه ما در اجرای نیت واقف خیراندیش مرحوم بکائی قدم برداشته ایم.

 

وی از توزیع کپسول اکسیژن بین نیازمندان کرونایی خبر داد و گفت: این امر توسط اوقاف و انجمن خیرین سلامت به صورت امانت به نیازمندان کرونایی انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام عباسی کمک به افراد بی بضاعت، کمک به خرید تبلت دانش آموزان بی بضاعت، مساعد و همکاری با مراسمات مذهبی و فرهنگی شهرستان، از جمله اقدامات انجام شده اوقاف است.

 

وی با بیان اینکه در ایام بازگشایی مدارس و عید نوروز به 2 هزار و 500 نفر دانش آموز البسه و لوازم التحریر داده می‌شود، گفت: مؤسسه دارالایتام 150 یتیم تحت پوشش دارد که ماهیانه تقریبا" 15 میلیون تومان برای آنان با همکاری اوقاف واریز می شود.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد از خریداری 500 هزار متر زمین به ارزش 20 میلیارد تومان برای ایجاد دارالایتام خبر داد و گفت: این مؤسسه با کمک اوقاف به خانواده زندانیان کمک هایی را داشته است.
انتهای پپام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal