آخرین اخبار

24. مهر 1400 - 21:32   |   کد مطلب: 40323
به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی ؛
پلمب ۱۵ مکان عمومی در استان همدان
در بازرسی‌های انجام شده در هفته گذشته از مکان‌های عمومی در استان همدان، ۱۵ واحد پلمب و ۵۶۷ متخلف هم به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش آوای سیدجمال،  مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۱۵ واحد شامل ۶ سوپرمارکت و خواروبارفروشی، یک نانوایی، یک رستوران و هفت مورد دیگر اماکن و مراکز صنفی و خدماتی به علت تخلفات بهداشتی تعطیل و پلمب شدند.
 

 

لیدا رفعتی افزود: همچنین ۵۶۷ واحد صنفی و خدماتی استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند که بیشترین موارد به ترتیب مربوط به سوپرمارکت و خواروبارفروشی با ۱۹۶ واحد و نانوایی با ۷۴ واحد بوده است.

 

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده در یک هفته گذشته نشان دهنده استفاده ۶۹ درصدی افراد از ماسک در اماکن عمومی استان است و ۳۱ درصد مراجعه کنندگان به این اماکن ماسک ندارند.

 

مدیر سلامت محیط و کار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی استان همدان است به گونه‌ای که در جریان ۱۵ مورد بازرسی از این مراکز، میزان استفاده از ماسک به عنوان مولفه‌ای بسیار مهم و اثرگذار در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، ۴۷ درصد بوده است.

 

لیدارفعتی افزود: همچنین میزان رعایت فاصله گذاری فیزیکی نیز در استان روندی کاهش دارد به گونه‌ای که در نتیجه چهار هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی از واحد‌ها و اماکن عمومی و خدماتی طی یک هفته گذشته، میزان رعایت این شیوه نامه‌های بهداشتی ۶۷ درصد ثبت شده است.

 

از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، شهرستان‌های همدان، نهاوند، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان مابقی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal