آخرین اخبار

23. آبان 1400 - 23:05   |   کد مطلب: 40580
فرماندار اسدآباد از اجرای طرح قرنطینه هوشمند در آینده نزدیک خبر داد و گفت:در این طرح بسیاری از محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های فعلی، حذف شده و افراد واکسینه شده، می‌توانند از امکانات اجتماعی استفاده کنند و برای افراد واکسن نزده در ارائه خدمات محدویت ایجاد خواهد شد که باید برای اجرای طرح از هم اکنون آمادگی داشته باشیم .

به گزارش آوای سیدجمال، سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان، با اشاره به اهمیت کارت واکسن در طرح قرنطینه هوشمند،اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد در حال حاضر ۵۳درصد جمعیت هدف واجد شرایط دز دوم و ۸۶ درصد دز اول  واکسن خود را دریافت کرده اند که بر اساس پیش بینی‌ها ظرف دو هفته آینده درصد دز دوم واکسیناسیون شهرستان به دز اول خواهد رسید.

 

 

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون دز دوم  در سطح روستاهای اسدآباد بیش از ۵۵ درصد بوده و در برخی از روستاها این میزان پوشش به ۷۰ تا ۷۲ درصد رسیده، افزود: میزان پوشش واکسیناسیون روستاهای شهرستان نیز ۸۶ درصد بوده و در اکثر روستاهای شهرستان به پوشش صد درصد رسیده‌ایم.

 

کتابی با اشاره به دو شهر آجین و پالیز به ترتیب با پوشش واکسیناسیون ۷۸ درصد و ۷۳ درصد تصریح کرد: باید با توجیه و اقناع سازی نسبت به افزایش پوشش واکسیناسیون این دو شهر نیز اقدام شود.

 

 

تداوم واکسیناسیون سیار ،پیگیری واکسیناسیون خانه به خانه در سطح روستاها و دو شهر پالیز و آجین،تداوم بازرسی‌ها از مدارس و صنوف، نظارت بر بازار و رصد کارت واکسن واحدهای صنوف از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد نسبت به آن تاکید کرد و گفت: وضعیت شهرستان اسدآباد  همچنان در شرایط زرد کرونایی بوده و با توجه به شرایط شکننده وضعیت شهرستان تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان همچنان ضرورت دارد.

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در شهرستان روند افزایشی پیدا کرده و از هفته گذشته تعداد بیماران بستری شهرستان از ۱۰ نفر به ۲۲ نفر افزایش یافته است،تصریح کرد: با چنین روندی احتمال تغییر رنگ شهرستان در رنگ بندی‌های جدید وجود دارد.

 

ایرج صالحی با بیان اینکه در حال حاضر چهار بیمار در ICU بیمارستان بستری هستند اظهار کرد:هر چهار فرد بستری شده در ICU از جمله کسانی بوده که واکسن نزده‌اند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه آنچه که نگران کننده است افراد واکسن نزده هستند چرا که خطر کرونا این افراد را بیشتر تهدید می‌کند، بیان کرد: در حال حاضر دارای کودک ۵ ماهه و سه ساله مبتلا به کرونا نیز در شهرستان هستیم که البته کودکان را به دلیل ایمنی بالا خطر  کرونا چندان  تهدید نمی‌کند.

 

صالحی یاد آور شد:با توجه به بازگشایی مدارس در صورتی که برخی دانش آموزان ناقل بیماری باشند ممکن است بیماری را به منزل انتقال دهند که قطعا این امر والدین واکسن نزده را تهدید خواهد کرد.

 

وی همچنین از دو مورد فوتی کرونایی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد و یاد آور شد:تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۲۵هزار و ۶۹۲ نفر واکسینه شده اند که از این تعداد ۷۳ هزار و ۶۷۳ نفر مربوط به دز اول و ۵۱ هزار و ۷۲۰ نفر مربوط به دز دوم است.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal