آخرین اخبار

30. آبان 1400 - 19:15   |   کد مطلب: 40647
فرماندار اسدآباد گفت : کارمندانی که واکسن نزده‌اند بر اساس بخشنامه دولت و طرح سکوی مدیریت هوشمند اجازه حضور در ادارت را ندارند این‌ امر قانون امور استخدامی کشور بوده و لازم الاجراست و در این رابطه نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با اشاره به اینکه صد درصد فرهنگیان اسدآباد نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کرده‌اند، یاد آورشد: با توجه به بازگشایی  مدارس حضوری سطح کشور از فردا در صورتی که هر یک از معلمان و یا کاور اجرایی نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده باشند باید مدیر آموزش و پرورش  اجازه حضور این معلمان را به کلاس درس ندهد.

 

 

وی از اجرایی شدن طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا در شهرستان اسدآباد از یکم آذرماه خبر داد و تصریح کرد: با اجرایی شدن برخورد با کارکنان واکسن نزده، در مرحله اول ثبت غیبت و عدم اجازه حضور در محل کار در مرحله دوم کسر حقوق و در نوبت سوم معرفی فرد متخلف به هیات تخلفات اعمال خواهد شد.

 

 

کتابی اضافه کرد: از یکم آذرماه ارائه کلیه خدمات به مراجعه کنندگان  منوط به کارت واکسن خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه اساس طرح محدودیت‌های هوشمند سامانه و نرم‌افزارهای مختلف است یاد =آور شد: برخی افراد ممکن است گوشی همراه یا گوشی هوشمند نداشته باشند در نتیجه کارت واکسن آنها و QR کدی که روی آن قرار دارد برای ارائه کفایت می‌کند و افراد برای دریافت آن باید به سامانه SALAMAT.GOV.IR وزارت بهداشت مراجعه کرده دریافت واکسن را درج و کد لازم را در گوشی خود ذخیره یا به صورت چاپ کرده ارائه کنند.

 

 

۲ درصد مرگ‌ کرونایی  در اسدآباد

رئیس  دانشکده علوم پزشکی اسدآبادگفت:در طی دو سال گذشته شهرستان اسدآباد دارای ۱۳هزار نفر بستری  در بخش کرونایی بیمارستان قائم (عج ) بوده که از این تعداد بیماران کرونایی ۱۴۱ بیمار  مثبت کرونایی معادل دو درصد فوت شده اند.

 

 

ایرج صالحی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۵هزار تست کرونا توسط دانشکده علوم پزشکی شهرستان انجام شده است، افزود: با توجه به جمعیت 103هزار نفری شهرستان این میزان انجام تست کرونا حاکی از گستردگی کار بهداشت و درمان شهرستان دارد.

 

 

وی تعداد بهبودیافتگان بستری در بخش کرونایی شهرستان را در دو سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر برشمرد و یاد آور شد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد در بحث واکسیناسیون نوبت اول به پوشش ۹۰ درصد و در نوبت دوم به پوشش بالای ۷۰ درصد رسیده که در رابطه با پوشش واکسیناسیون مرحله اول  این شهرستان دارای  رتبه دوم تا سوم کشوری است.

 

 

صالحی با اشاره به تزریق ۱۳۱ هزار  و ۳۹۱ دُز واکسن در سطح شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: از این میزان واکسن تزریق شده به تفکیک ۷۴ هزار و ۸۵۹ دز به مرحله اول و ۵۵ هزار و ۷۷۰ دز به مرحله دوم واکسیناسیون کرونا اختصاص داشته است.

 

 

روستای با پوشش کمتر از ۸۰درصد واکسیناسیون در اسدآباد نداریم

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد در حال حاضر فاقد روستاهای کمتر از ۸۰درصد در زمینه پوشش واکسن کروناست و روستای با پوشش کمتر از ۸۰درصد واکسیناسیون در اسدآباد نداریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمتر از 10 نفر بیمار در بخش کرونایی شهرستان بستری بوده که از این بیماران یک مورد کودک سه ساله و چهار  بیمار مثبت کرونا بزرگسال بوده و پنج نفر نیز تست سی تی اسکن  آنان  حاکی از درگیری آنان با کروناست.

 

 

صالحی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر تعداد بیماران مراجعه کننده سرپایی و پی سی آر مثبت شهرستان به نسبت روزهای قبل کاهش داشته و آلودگی انتقال بیماری کمتر شده است.

 

۱۰درصد جمعیت جامعه هدف اسدآباد واکسن نزده‌اند

وی با اشاره به اینکه ۹۰درصد جمعیت واجد شرایط جامعه هدف اسدآباد نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: 10 درصد از جمعیت هدف واجد شرایط شهرستان نسبت به واکسن خود اقدام نکرده‌اند و از واکسیناسیون امتناع می‌کنند که باید با توجه به اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند کرونا این افراد نیز با راهکارهای ممکن برای اقدام به واکسن خود ترغیب و تشویق شوند تا این پوشش به صد درصد افزایش یابد.

 

 

صالحی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشتر نگرانی ما در بیماری کرونایی برای بیماران کرونایی بوده که واکسن نزده اند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در هفته گذشته شهرستان اسدآباد هفته بدون مرگ‌ کرونایی را سپری کرد و موردی از مرگ کرونایی را نداشت.

 

 

وی افزود: پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ سنین ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان ۹۹ درصد در نوبت اول و ۷۴ درصد در نوبت دوم بوده که در این رابطه دارای رتبه سوم کشوری است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal