آخرین اخبار

3. آذر 1400 - 12:06   |   کد مطلب: 40672
دکتر محمد خزائی گفت: ۸۶ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز اول واکسن را تزریق کردند

به گزارش آوای سیدجمال، دکتر محمد خزائی افزود: جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال این استان بدون در نظر گرفتن شهرستان اسدآباد ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ نفر است که با در نظر گرفتن هر دو دُز واکسن باید بیش از ۲۷۲ هزار دُز واکسن برای نوجوانان استان تزریق شود که تاکنون ۱۹۴ هزار و ۳۱۸ دُز تزریق شده است.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: از مجموع ۱۹۴ هزار و ۳۱۸ دُز واکسن تزریق شده به گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در این استان ۱۱۷ هزار و ۳۹۹ نفر دُز اول و ۷۶ هزار و ۹۱۹ نفر هر ۲ دُز را دریافت کردند.

 

 

خزائی اضافه کرد: از ۱۳۶ هزار و ۲۶۸ فرد ۱۲ تا ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۵۱ هزار و ۵۴۳ نفر در شهرستان همدان، ۱۵ هزار و ۶۳۵ نفر در نهاوند، ۲۵ هزار و ۲۲۹ ملایر،  ۱۱ هزار و ۷۱۱ نفر در کبودراهنگ،  سه هزار و ۶۱۱ نفر در فامنین، سه هزار و ۴۸۱ نفر در شهرستان درگزین، ۶ هزار و ۷۵۶ نفر در رزن، هشت هزار و ۱۱۹ نفر در تویسرکان و ۱۰ هزار و ۱۸۳ نفر در شهرستان بهار ساکن هستند.

 

 

وی گفت: سهم شهرستان های استان همدان از تزریق ۱۱۷ هزار و ۳۹۹ دُز نخست واکسن کرونا به ترتیب ۴۵ هزار و ۹۹۶ دُز شهرستان همدان، ۱۳ هزار و ۹۱۳ دُز نهاوند، ۲۰ هزار و ۲۹۷ دُز ملایر، ۹ هزار و ۷۲۵ دُز کبودراهنگ، سه هزار و ۲۷۲ دُز فامنین، سه هزار و ۱۲۹ دُز درگزین، پنج هزار و ۹۸۴ دُز رزن، ۶ هزار و ۵۲۹  دُز تویسرکان و هشت هزار و ۵۵۴ دُز شهرستان بهار است.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  با بیان اینکه ۸۶ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان دُز اول واکسن را تزریق کردند اضافه کرد: بیشترین میزان تزریق دز نخست واکسن کرونا مربوط به شهرستان فامنین با ۹۰.۶ درصد سپس شهرستانهای درگزین با ۸۹.۸ درصد، همدان ۸۹.۲ درصد، رزن با ۸۸.۵ درصد و کمترین مربوط به تویسرکان و ملایر هر دو با ۸۰.۴ درصد است.

 

 

خزائی اضافه کرد: ۷۶ هزار و ۹۹ دُز واکسن کرونا در نوبت دوم در استان همدان تزریق شده که سهم شهرستان همدان از این تعداد  ۳۰ هزار و ۳۵۲ دُز ، نهاوند ۹ هزار و ۵۸۹ دُز، ملایر ۱۲ هزار و ۶۰۳ دُز، کبودراهنگ ۶ هزار و ۵۹ دُز، فامنین ۲ هزار و ۲۶۲ دُز، درگزین ۲ هزار و ۲۶۷ دُز، رزن سه هزار و ۸۱۰ دُز، تویسرکان چهار هزار و ۲۵۳ دُز و بهار پنج هزار و ۷۲۴ دُز است.

 

 

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تزریق واکسن کرونا مربوط به شهرستان درگزین با ۶۵ درصد گروه سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال است گفت: فامنین ۶۲.۶ درصد و شهرستان نهاوند با ۶۱.۳ در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

 

وی افزود: ۵۸.۸ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان همدان، ۵۶.۳ درصد در رزن، ۵۶.۲ درصد شهرستان بهار ، ۵۲.۳ درصد در تویسرکان، ۵۱.۷ درصد کبودراهنگ و ۴۹.۹ درصد ملایر  هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

 ایرنا

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal