آخرین اخبار

19. اسفند 1400 - 0:25   |   کد مطلب: 41678
سید محمد حسینی با بیان اینکه پیشنهاد دهیم و پیش دستی کنیم که با معرفی شخصیت‌ها نام آنان را در یونسکو به ثبت برسانیم، گفت: در مورد سیدجمال نمی‌دانم کاری شده است یا خیر؟ اما نباید اجازه بدهیم دیگر کشورها شخصیت‌های ما را به نام خود مصادره کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در اولین روز از دومین کنگره بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی در دانشگاه سیدجمال، با بیان اینکه تأکید م بر این است که بزرگداشتی در راستای شناساندن و معرفی علما و شخصیتها برگزار شود، اظهار کرد: هر سال یونسکو شخصیت‌هایی را مطرح می‌کند و ما بیایم پیشنهاد دهیم و پیش دستی کنیم که شخصیتها را به ثبت برسانیم، در مورد سیدجمال نمی‌دانم کاری شده است یا خیر؟ اما نباید اجازه بدهیم دیگر کشورها شخصیت‌های ما را به نام خود مصادره کنند.

 

وی گفت: اساتید باید همت کنند و در کنار مشاغل خود به چنین مسائلی مثل بزرگداشت بزرگان توجه کنند چون امروز درحال جنگ نرم هستیم.

 

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: قرار نیست در گذشته بمانیم اما لازم است با معرفی شخصیت‌ها جوانان را با گذشتگان آشنا کنید، بسیاری از شخصیت‌ها به درستی معرفی نشدند.

 

وی با بیان اینکه سید جمال در دوران انحطاط پایه‌گذار مبارزات سیاسی بود، افزود: مبارزات سیاسی او قابل مقایسه با دیگر افرادی که همزمان با اون مبارزه می‌کردند، نیست.

 

حسینی به برگزاری کنگره بزرگداشت سیدجمال اشاره کرد و گفت: امیدواریم هر ساله این برنامه باشد و با مسائل روز تطبیق داده شود.

 

وی تصریح کرد: شخصیتهایی خود را معرفی نکنیم، دیگر کشورها به نام خودشان آن را ثبت و مصادره می کنند.

 

این سخن معاون پارلمانی رئیس جمهور در حالی است که نام سیدجمال در مهر ماه سال 93 به نام افغانی مصادره و در یونسکو به ثبت رسیده است!
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal