آخرین اخبار

21. اسفند 1400 - 9:38   |   کد مطلب: 41697
سیدمحمد حسینی در خصوص برگرداندن هویت سیدجمال به نام ایرانی و ثبت در یونسکو، گفت: ما برای بازگردان هویت ایرانی سیدجمال و ثبت در یونسکو با عنوان اسدآبادی ایرانی تلاشمان را خواهیم کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در دومین کنگره بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی در دانشگاه سیدجمال با بیان این مطلب که هر سال یونسکو شخصیت‌هایی را مطرح می‌کند و ما بیایم پیشنهاد دهیم و پیش دستی کنیم که شخصیتها را به ثبت برسانیم، در مورد سیدجمال نمی‌دانم کاری شده است یا خیر؟ اما نباید اجازه بدهیم دیگر کشورها شخصیت‌های ما را به نام خود مصادره کنند، گویا از ثبت نام سیدجمال به نام "افغانی" بی اطلاع بود!
 

 

مهرماه سال 1393 نام سیدجمال‌الدین اسدآبادی با نام "سیدجمال افغانی" در یونسکو به ثبت رسیده است؛
 

 

در همین راستا خبرنگار ما علی‌رغم مخالفت محافظان معاون رئیس جمهور در این کنگره توانست مسئله مصادره نام سیدجمال به  نا "افغانی" را به اطلاع وی برساند و بازگشت هویت ایرانی بودن سیدجمال را مطالبه کند.
 

 

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت سیزدهم در این گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: حتما" در این دولت به مسائل فرهنگی اهمیت بیشتری داده و تلاش خواهیم کرد که دیگران شخصیت‌های ما را مصادره نکنند.
 

 

وی در خصوص برگرداندن هویت سیدجمال به نام ایرانی و ثبت در یونسکو، گفت: ما برای بازگردان هویت ایرانی سیدجمال و ثبت در یونسکو با عنوان اسدآبادی ایرانی تلاشمان را خواهیم کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal