آخرین اخبار

11. خرداد 1401 - 20:35   |   کد مطلب: 42379
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون و در راستای تامین کالاهای اساسی، صدور کالا برگ الکترونیکی در مجلس مصوب شده است و طی ۲ ماه آینده کالا برگ ها در قالب کمک معیشتی به افراد یارانه بگیر داده می شود.

به گزارش آوای سیدجمال، «محمدباقر قالیباف» روز چهارشنبه در یادواره سردار شهید محمد میرزا سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند افزود: با صدور کالا برگ، چند قلم کالا با قیمت مناسب سال قبل به دست یارانه بگیران می رسد که البته رویکرد اصلی مجلس در بحث مردمی سازی یارانه ها، کاهش تورم و گرانی است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی توجه به موضوع در حوزه شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد:  هدف این توجه ایجاد جهش در حوزه کار و تولید است که بر همین اساس از اردیبهشت امسال قانون صدور مجوزها اجرا شده که اجرای آن ظرفیت خوبی درحوزه سرمایه گذاری فراهم می کند.

قالیباف تصریح کرد: در حالیکه پیش از این افراد برای درخواست کار و دریافت مجوز سالها مجبور به رفت و آمد در ادارات بودند ولی با اجرای این قانون، پاسخ استعلامات در کمترین زمان داده می شود و تاخیر در پاسخ به استعلامات به معنای تایید مجوز است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این قانون، زمان پاسخگویی برای مجوز کار در شغل‌های ثبت محور(درخواست از طریق درگاه الکترونیکی) سه روز و در تایید محور(تایید از دستگاه مربوطه) نیز سه ماه است.

قالیباف به برخی از نکات بودجه امسال در کشور اشاره کرد و افزود: برای بیمه رایگان همه افراد فاقد بیمه درمانی که معادل ۶ میلیون نفر هستند هفت هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که با اهتمام دولت از ابتدای سال تاکنون سه میلیون نفر از این تعداد بیمه درمانی شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای بیماران صعب العلاج کارت ویژه ای صادر و پنج هزار میلیارد تومان در این بخش در نظر گرفته شد تا بیماران در این شرایط با مشکل مواجه نشوند. 

رییس قوه مقننه با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم نیز پیش روی دولت و مجلس است، اظهار داشت: در جلسات سران قوا و جلسات مجلس و دولت همه مصمم به تدوین این برنامه مبنی بر دقت، تدبیر و آینده نگری هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه برنامه توسعه کشور باید به مشکلات اقتصادی داخلی، ظرفیت منابع مادی و انسانی توجه کند، تاکید کرد: در تدوین این سند، تجربیات و نقاط قوت و ضعف ۶ برنامه گذشته در نظر گرفته شده است تا نقاط قوت تقویت و ضعف ها رفع شود.

وی اضافه کرد: اصلاح ساختار و ناترازی بودجه و حل مشکل سرمایه گذاری با رویکرد کاهش تورم و گرانی مهمترین مواردی است که در برنامه هفتم توسعه کشور دنبال آن هستیم.

قالیباف با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در برخی زمینه ها کارهای اساسی انجام داده است، گفت: یکی از مشکلات کنونی در کشور ما این است که قانون به صورت ضعیف اجرا و یا اصلا اجرا نمی شود در حالیکه باید قوانین مناسب، تصویب و برای اجرای آن محکم ایستاد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: جنگ اوکراین بر امنیت انرژی و امنیت غذایی در مقیاس جهانی و منطقه ای اثر گذاشته است بنابراین باید نتیجه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور رسیدن به ثبات اقتصادی در قالب یک دوره پنج ساله باشد.

قالیباف اظهار داشت: ایران در این شرایط سخت، امکان و ظرفیت مناسب برای گام برداشتن در مسیر ثبات اقتصادی را دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal