آخرین اخبار

17. آبان 1401 - 21:37   |   کد مطلب: 43597
استاندار همدان تاکید کرد که کشاورزان و باغداران در استان نباید دغدغه تولید بذر و یا فروش و صادرات محصولاتشان را داشته باشند و این وظیفه متولیان و مسئولان از جمله سازمان جهاد کشاورزی است که هرگونه درخواست و خواسته های بحق این قشر را در کمترین زمان ممکن و با احساس مسئولیت مرتفع کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: همچنین یک کشاورز وظیفه اش کشت محصول است و در زمینه تهیه بذر و یا ارقام محصولات جدید و با کیفیت برای افزایش میزان بهره وری سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز باید با جدیت وارد میدان شود و کشاورزان را نیز در این راستا حمایت کند.

استاندار همدان همچنین از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خواست که با شتاب بخشی و انجام بررسی های لازم نسبت به تهیه و معرفی ارقام جدید محصولات دارای مزیت استان از جمله سیر، گردو و انگور که جزو محصولات با ظرفیت صادراتی هستند نیز اقدام کند.

او تصریح کرد که کشاورزان توانایی پرداخت هزینه تحقیق و پژوهش محصولات کشاورزی را ندارند و این یک وظیفه حاکمیتی است که دولت خود باید برای افزایش کیفیت تولید و صادرات و همچنین تامین امنیت غذایی مردم اقدام کند.

وی همچنینی از این مرکز خواست به سرعت روی آفات محصولات کشاورزی همدان کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام دهد و همچنین تنوع و گونه های مختلف را آزمایش کند، تا کشاورزان بتوانند بازوی پرتوانی برای بخش تولید  و صادرات باشد.

 استاندار همدان در باره حل مشکل تعهدات ارزی برخی صادر کنندگان هم گفت: در این زمینه و با برگزاری نشست هایی با بانک مرکزی و سایر مجموعه های متولی و دخیل سعی می شود که این مشکلات را در توان مرتفع کنیم.

وی با اشاره به تخصصی شدن امور مربوط به حوزه کشاورزی و نقشی که می تواند در میزان افزایش بهره وری محصولات و در نتیجه میزان صادرات ایفا کند اشاره کرد و گفت: باید با همه ظرفیت ها زمینه و شرایط لازم را برای کشاورز فراهم کرد تا آنها با خیال راحت نسبت به کاشت و یا فروش محصولات خود اقدام کند.

قاسمی فرزاد همچنین صادرات را یک فرایند تخصصی خواند که باید با فراهم کردن مقدمات لازم از جمله بسته بندی مناسب بتواند با دیگر کشورها رقابت کند./ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal