آخرین اخبار

22. آبان 1401 - 15:10   |   کد مطلب: 43638
برای جلوگیری از گزند کلاهبرداری‌های آنلاین، بهترین دفاع آموزش و سیستم امنیتی قوی هنگام استفاده از تلفن و رایانه و پرداخت‌های اینترنتی است.

به گزارش آوای سیدجمال، وقتی حرف از کلاهبردی‌های آنلاین می‌شود، فکر همه به خالی شدن حساب بانکی و یا جعل هویت می‌رود و هیچ کس فکر نمی‌کند که این حوادث ممکن است همین روزها برای ما یا یکی از آشنایانمان اتفاق بیافتد. اکثرا خودمان را زرنگ و عاقل و دیگران را زودباور و ساده می‌دانیم که سریع اعتماد می‌کنند، در صورتی که این کلاهبرداران روش‌های بسیار جذاب و قانع کننده‌ای برای گول زدن ما دارند.

بر اساس گزارشات کلاهبرداری که FTC (کمیسیون فدرال تجارت آمریکا) دریافت کرده، در سال‌های اخیر ارقام کلاهبرداری‌های آنلاین افزایش یافته و کارشناسان دلیل آن را استفاده اکثر افراد از کارت‌های اعتباری و خرید از سایت‌های خرده فروشی دانسته‌اند. همچنین آنها بر این باورند که بیماری کرونا باعث استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی شده که این مورد راه را برای کلاهبرداران اینترنتی هموار کرده است.
 

 

 

استفاده رایگان آزمایشی از محصولات

به طور کلی با امنیت رمز عبور، امنیت و حریم خصوصی تلفن‌های هوشمند و رایانه، استفاده از وای فای شخصی، امنیت عمومی آنلاین خود را تقویت کنید

معمولا به صورت یک پیشنهاد اینترنتی و مصرف رایگان یک محصول است که در نهایت با هزاران ترفند و تبصره شما را مجبور به خرید و یا پرداخت مبلغی می‌کنند و یا در اکثر موارد قیمت محصولات را در پس زمینه تصویر کم‌رنگ‌ نوشته‌اند که توجه هیچ کس را جلب نمی‌کند و با ترفندهای تبلیغاتی مثل هزینه ارسال رایگان مخاطب را گول می‌زنند.

این مورد را به طور حتم در تبلیغات محصول کاهش وزن یا سفید کننده دندان دیده‌اید که می‌گویند محصول ما را سفارش بدهید، استفاده کنید و اگر ناراضی بودید پولتان را پس بگیرید.

 

 

وای فای عمومی

شما در یک مکان عمومی مثل فرودگاه نشسته‌اید و ترغیب می‌شوید از وای فای رایگان استفاده کنید. همه چیز عادی به نظر می‌رسد ولی احتمال دارد یک هکر دور و بر شما نشسته باشد و تمام اطلاعات شما را با وای فایی که فکر می‌کردید برای فرودگاه است و عمومی، استخراج می‌کند. این ترفند هکرها است و منتظرند تا یک پرداخت انجام دهید تا تمام حساب شما را خالی کنند. حتی الامکان سعی کنید به وای فای‌های عمومی وصل نشوید و اگر ضروری بود، هیچ پرداختی انجام ندهید.
 

 

 

مسابقات ساختگی

این ترفند بسیار رایج است و طی تماس تلفنی یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا حتی پیامک به شما اطلاع می‌دهند که برنده مثلا یک کالای با ارزش یا یک سفر خارجی شده‌اید و برای ارسال بلیط یا محصول لازم است مبلغ ناچیزی پرداخت کنید. با خودتان می‌گویید این پول که ارزشی ندارد بگذار پرداخت کنم، ولی غافل از اینکه با کلیک کردن روی لینک پرداخت هکر اطلاعات کارت شما را کپی کرده و به آسانی حسابتان را خالی می‌کند. پس قبل از کلیک کردن حسابی فکر کنید.
 

 

 

پیامک‌های بانکی

مانند پیامک ‌های بانکی به شما پیام می‌فرستند که حسابتان دچار مشکل شده و سریعا با ما تماس بگیرید. طی تماس هم اطلاعات حساب را از خودتان می‌گیرند و در کسری از ثانیه حسابتان خالی می‌شود. این روش بسیار آسان است و هکرها را به سختی نمی‌اندازد. در مواجهه با چنین شرایطی حتما با بانک عامل تماس بگیرید و شرایط را پیگیری کنید، نه شماره تماسی که آنها فرستاده‌اند.
 

 

 

پیشگیری بهتر از درمان

به طور کلی با امنیت رمز عبور، امنیت و حریم خصوصی تلفن‌های هوشمند و رایانه، استفاده از وای فای شخصی، امنیت عمومی آنلاین خود را تقویت کنید تا مطمئن شوید که در برابر هک‌ها، حملات و ویروس‌های رایانه‌ای احتمالی دفاع دارید. همچنین توصیه اکید داریم که قبل از کلیک کردن فکر کنید.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal