آخرین اخبار

3. آذر 1401 - 22:10   |   کد مطلب: 43746
دادستان عمومی و انقلاب مرکز همدان از صدور کیفرخواست برای ۲۳۴ نفر از متهمان آشوب‌های اخیر در این استان خبر داد و گفت: در نهایت پرونده های این افراد به دادگاه ارجاع شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، «حسن خانجانی موقر» روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۶۲۳ نفر در جریان ناآرامی های اخیر استان همدان دستگیر شدند که بیش از ۶۵ درصد آنان مورد رأفت نظام قرار گرفته و با دریافت تعهد آزاد شدند.

وی ادامه داد: هم اینک تنها پنج درصد از دستگیر شدگان اغتشاشات اخیر در بازداشت هستند و ۲۶ درصد تحت قرار آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان ادامه داد: اتهام وارده برای این افراد فعّالیت تبلیغی علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور است.

خانجانی موقر از حاکم شدن آرامش و امنیت در شهرستان های استان خبر داد و گفت: در مرکز استان ۲ شعبه و در هر شهرستان یک شعبه ویژه، پرونده های مرتبط با حوادث اخیر را رسیدگی می کند.

وی عنوان کرد: در جمع بازداشتی ها اخیر تعداد انگشت شماری هم دانش آموز و دانشجو هستند همچنین عمده دستگیرشدگان مجرد و زیر ۳۰ سال سن دارند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تصریح کرد: رفتارها و شعارهای هنجارشکنانه اغتشاشگران نشان می دهد که آنان از سر ناآگاهی تحت تأثیر رسانه های معاند قرار گرفته و شماری هم با خوردن مشروبات الکلی دست به رفتارهای پرخطر زده اند.

خانجانی موقر گفت: برخی از مردم نسبت به کندی در صدور احکام متهمان اغتشاشات گلایه مند هستند در حالیکه قوه قضاییه مطابق قوانین حاکم عمل کرده است و برخی قوانین وضع شده از سوی قانونگذار زمینه ساز اطاله دادرسی می شود.

وی تأکید کرد: اگر امروز قوانین جدید در راستای رفع نواقص قوانین سابق برای رسیدگی به این گونه پرونده ها صادر شود، بی تردید دستگاه قضایی نیز با تبعیت از ضوابط و قوانین عمل می کند.

دادستان همدان تصریح کرد: قوه قضاییه در برخورد با اغتشاشگران حوادث اخیر منطبق با قانون و قاطعانه عمل کرده و این اطمینان را به هم استانی ها می دهد که در برخورد با آشوب طلبان به ویژه اراذل و اوباشی که به بهانه اعتراض به جان و مال مردم تعددی کردند هیچ گونه مماشاتی نداشته و ندارد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal