آخرین اخبار

29. خرداد 1402 - 22:59   |   کد مطلب: 45315
مدیر امور آب اسدآباد اعلام کرد
آبرسانی سیار به کمتر از ۱۰ روستای اسدآباد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر کمتر از ۱۰ روستای اسدآباد دارای مشکل آب هستند و به صورت ساعتی با تانکر آبرسانی می‌شوند اما مشکلات آب این روستاها در حدی نیست که بگوییم تنش آبی دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، مصطفی خزاعی اظهار کرد: در رابطه با روستاهای تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان خوشبختانه مشکلی در حوزه  آب این روستاها نداریم و بیشترین مشکل موجود در حوزه آب روستاهای اسدآباد مربوط به روستاهایی است که تحت پوشش امور آب و فاضلاب نیستند.

وی تصریح کرد: روستاهای ملاولی، چشمه بید، قمشانه، چهار چشمه و ترخین آباد از جمله روستاهایی هستند که به علت کم شدن سطح آب چشمه های روستا در این شهرستان دارای مشکل آب بوده و برای مرتفع شدن مشکل به صورت ساعتی با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۰۰ روستای سطح شهرستان اسدآباد، ۷۴ روستا تحت پوشش امور آب و فاضلاب است و ۲۶ روستا تحت پوشش نیست.

وی با بیان اینکه اسدآباد از پرمصرف ترین شهرستان های استان همدان در مصرف و استفاده از آب شرب است، افزود: متأسفانه با افزایش دما و روشن شدن کولرهای آبی میزان میانگین مصرف آب شرب اسدآبادی ها ۲۵ تا ۳۰ لیتر  در ثانیه نسبت به قبل افزایش داشته که این میزان افزایش مصرف به اندازه دو چاه آب به شمار می رود.

خزاعی در ادامه یادآور شد: برای جلوگیری از مشکل در تابستان و جبران کسری آب حفر سه حلقه چاه پدافندی جزء برنامه امور آب و فاضلاب شهرستان بوده که به اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده حفر چاه آب شرب شماره ۱۲ شهر اسدآباد آغاز خواهد شد، مطرح کرد: در روزهای گذشته یکی از چاه های آب شرب شهرستان به علت گل آلود بودن به صورت موقت از مدار خارج شده است.

خزاعی در پاسخ به این سوال که آیا در تابستان امسال شهروندان اسدآبادی با قطعی آب مواجه خواهند بود؟ گفت: در این رابطه فعلاً چیزی قابل پیش بینی نیست اما سعی و تلاش ما بر این است که قطعی آب مربوط به زمان شب را هم نداشته باشیم.

  ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal