آخرین اخبار

16. تير 1402 - 13:35   |   کد مطلب: 45480
امام جمعه اسدآباد با تأکید بر اینکه طبق سخن پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر، حضرت علی(ع) را خداوند منصوب کرده و به اختیار مردم نبوده، گفت: حضرت علی(ع) برای همه جهان و هر کس که شعور و درک و اگاهی و تعقل دارد، است.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، در خطبه‌های نماز  جمعه این هفته 16 تیرماه، با قرائت دعای امام زمان(عج) و فرمایش پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر مبنی بر رعایت تقوای الهی، گفت: امروز غدیر، عیدالاکبر است و اعمال ین روز با هیچ روزی قابل قیاس نیست چرا که ولایت مهم است.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فضیلت‌های غدیر، گفت: یکی از اصول دین ما امامت است و این مهم بودن آن را نشان می‌دهد و امر الهی است.

 

وی با اشاره به خطبه غدیر، تصریح کرد: جانشین پیامبر(ص) نصب الهی است و در این خطبه آمده است که مردم بدانید که حضرت علی (ع) را برای امامت شما منصوب کرده است.

 

حجت‌الاسلام موحدی به ویژگی‌های حضرت علی(ع) از دیدگاه پیامبراکرم(ص) در خطبه غدیر اشاره کرد و گفت:  خداوند دین امت را با امامت حضرت علی(ع) کامل‌تر کرده است و باید پیرو او بود.

 

وی با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) در خطبه غدیر فرمود که حضرت علی(ع) برگزیده خداوند است، افزود: در روز غدیر پپامبر(ص) با مردم اتمام حجت کرد که امیرالمؤمنین(ع) ولی خدا است و با نصب خداوند است و به اختیار مردم نیست.

 

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای همه جهان و هر کس که شعور و درک و اگاهی و تعقل دارد، است، افزود: هرکس یک مقدار عدالت محور باشد، نمیتواند نسبت به حرت علی() بی تفاوت باشد.
 انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal