آخرین اخبار

17. اسفند 1402 - 10:42   |   کد مطلب: 47520
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی:
امروز اندیشه سیدجمال برای حمایت از غزه راه‌گشاست
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به استقبال بی‌نظیر دانشگاه‌های مختلف کشور از چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی با ارسال 130 مقاله به دبیرخانه این همایش، گفت: امروز وضعیت غزه و جنایات رژیم منحوس صهیونیست نشان داد آرمان سیدجمال که مبنی بر وحدت جهان اسلام و مبارزه با استعمار و استکبار بوده، چقدر توجه به اندیشه‌های او، کاربردی، راه‌گشا و چاره‌اندیش است.

 صادق خزل‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به اینکه همه شرایط برای برگزاری باشکوه چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی آماده است، گفت: آمار، ارقام و شواهد به وضوح نشان می‌دهد، همایش چهارم این شخصیت برجسته پراستقبال‌ترین همایش بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی بوده و خدا را شکر می‌کنیم که استقبال از این همایش فراتر از انتظارات و خیلی خوب بود.

 

وی افزود: در طی سه همایشی که پیش از این برگزار شده و همایش چهارم از دریافت بیش از 130 مقاله کامل، از لحاظ استقبال علمی نویسندگان و پژوهشگران امروز 17 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی اذعان کرد: آمار مشارکت در چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی آمار نشان دهنده عظمت شخصیت وزین این شخصیت بین‌المللی است که به شدت مورد توجه پژوهشگران به ویژه اساتید تاریخ قرار گرفته و با این روند مردم اسدآباد و به خصوص جوانان باید به این میراث بزرگ شهر اسدآباد افتخار کنند و در راستای ارتقای آن بکوشند.

 

وی تصریح کرد: از 130 مقاله ارسال شده به دبیرخانه چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی   104 مقاله از دانشگاه های بزرگ، معتبر و متنوع کشور اعم از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، شیراز، مشهد، سمنان، دانشگاه بین‌المللی تقریب مذاهب، بوعلی سینا، ایلام، رازی، قزوین و غیره توسط داوران علمی تأیید شده است.

 

خزل‌پور با بیان اینکه حجم بالای مقالات دریافتی در این همایش تاکنون بی‌سابقه بوده، افزود: این امر نسبت به همایش‌های سال‌های گذشته افزایش چشمگیر و بی‌نظیری را نشان می‌دهد؛ به طوری که افزایش 100 درصدی مقالات در چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی اتفاق افتاده است.

 

وی با قدردانی از جامعه علمی کشور، گفت: استقبال از این همایش، بار دیگر نشان داد که شخصیت سید جمال‌الدین اسدآبادی از محبوبیت و مقبولیت فوق‌العاده‌ای در بین نخبگان کشور برخوردار است.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی خاطرنشان کرد: آرمان‌های سیدجمال مبنی بر وحدت اسلامی و اتحاد اسلامی و مبارزه با استعمار و استکبار کماکان درد مشترک جهان اسلام است و موضوع غزه و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در فقدان اتحاد و یکپارچگی جوامع اسلامی، به وضوح نشان داد چقدر توجه به اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی، کاربردی، راه‌گشا و چاره‌اندیش است.

 

وی با بیان اینکه چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی در پایگاه استنادی جهان اسلام ثبت شده و مجوز ISC را کسب کرده، یادآور شد: بخش علمی این همایش به میزبانی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی  روز 17 اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal