آخرین اخبار

31. تير 1402 - 11:14   |   کد مطلب: 45614
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی:
مکتب سیدالشهدا، مؤلفه وحدت‌بخش بین اقوام و مذاهب است
رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی: مکتب سیدالشهدا، مؤلفه وحدت‌بخش بین اقوام و مذاهب است رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی، مکتب سیدالشهدا را مؤلفه وحدت‌بخش در اقوام و مذاهب، دانست و گفت: تنها راه تداوم نهضت حسینی، بصیرت داشتن و گوش سپردن به رهنمود رهبر انقلاب است که بهترین ضمانت استمرار این راه محسوب می‌شود.

صادق خزل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال، با اشاره به فرمایش رهبری که فرمود: شهدای ما خط مقدمند، پشت سر شهدا، خانواده‌هاشان هستند، گفت: امروزه، بواسطه تعالیم و اندیشه‌های امامین انقلاب به عنوان امتداد مکتب سیدالشهداء، زنان ایران اسلامی هم با فداکاری‌های خود، مکتب حضرت زهرا(س) را در زمان حاضر بازتولید کردند.

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی قیام امام حسین(ع) را بی‌نظیرترین و ماندگارترین در میان انقلاب‌ها، نهضت‌ها و جنبش‌های اجتماعی که در تاریخ بشر اتفاق افتاده، دانست و افزود: مکتب سیدالشهداء، مبتنی بر اندیشه‌های عمیق و قدرتمند و بر اساس خدامحوری، حفظ دین و اخلاق، عزتمندی و ظلم‌ستیزی، بصیرت‌آفرینی و بیدارسازی، استکبارستیزی، فتوت و جوانمردی و آینده‌نگاری و آینده‌پژوهی است.

وی با بیان اینکه قرن‌ها بعد اهداف قیام امام حسین(ع) در ایران با پیروزی جمهوری اسلامی ایران و رهبری امام‏(ره) به ثمر ‌نشت، اظهار کرد: البته نقش‌آفرینی مکتب سیدالشهداء به انقلاب اسلامی محدود نشده و گسترش آن در قالب محور مقاومت، بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ اسلام در برابر استکبار جهانی به ارمغان آمده است.

 

خزل‌پور در خصوص قیام امام حسین(ع) و پیام این قیام، گفت: این قیام وجدان تاریخ را بیدار کرد و ضمن حفظ دین اسلام و سیره پیامبر(ص)، استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی را به یک جریان ریشه‌دار و عمیق در تاریخ بشریت تبدیل کرد.

 

 وی با اشاره به تعبیر رهبری در خصوص پیام عاشورا، گفت: پیام این قیام این است که «برای حق، عدل، اقامه عدل، مقابله با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد. برای حفظ دین، باید فداکاری و ایثار کرد. در راه قرآن، باید از همه چیز گذشت. در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند.

 

رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی درس عاشورا را درس فداکاری، دینداری، شجاعت و محبت خواند و افزود: تنها راه تداوم نهضت حسینی، بصیرت داشتن و توسل به یاران راستین امام حسین(ع) در عصر حاضر است.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز افراد شاخصی در این راه حرکت می‌کنند که شاخص‌ترین آن‌ها مقام معظم رهبری است، از این‌رو، بهترین ضمانت استمرار این راه توام با عزت و اقتدار و سعادت دنیوی و اخروی، گوش جان سپردن به رهنمودها و راهبردهای ایشان است.

 

خزل‌پور، با تبیین مکتب سیدالشهدا به‌عنوان مؤلفه وحدت‌بخش در اقوام و مذاهب، گفت: مقابله با ظلم، استکبار، حفظ کرامت انسانی، حریت انسان، و دفاع از مظلوم از ارزش‌هایی است که در بین تمام انسان‌ها فارغ از هر قوم و مذهبی، مورد اجماع و پذیرش همگانی است.

 

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) و مکتب او، بر مبنای ارزش‌های انسانی است که ذاتاً" وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش هستند، افزود: امروز وظیفه رسانه و افراد تأثیرگذار در جامعه است که بر اساس جهاد تبیین، این مؤلفه‌های وحدت‌بخش را برای تمام مذاهب و اقوام به نحو شایسته تبیین کنند.

 

 رئیس دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های تحقق تبیین مؤلفه وحدت‌بخش مکتب عاشورا را خط اربعین و پیاده‌روی اربعین دانست.

وی حضرت زهرا(س) را شخصیتی آزاده و ظلم‌ستیز امام حسین(ع) در محیط خانواده‌اش خوند و گفت: او بزرگ‌ترین الگوی زنان جهان و مکتبش، گهواره تربیت امام حسین(ع) است.

 

خزل‌پور تصریح کرد: البته حضرت زینب(س) ادامه‌دهنده مکتب امام حسین(ع) بود و با خطبه‌های آتشین او، ضربه‌های جبران‌ناپذیری بر یزید وارد شد.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با استدلال‌های قدرتمند و روشنگری‌های خود، تبلیغات دروغین بنی‌امیه را خنثی کرد، افزود: با خطبه‌ او، مردم کوفه را متوجه عهدشکنی کرد و آنان را از خوب غفلت بیدار کرد.
 
انتهای پیام/نظری‌فرهودی

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal