آخرین اخبار

24. تير 1402 - 8:56   |   کد مطلب: 45547
هشدار رئیس علوم پزشکی اسدآباد: با این علائم به 115 تماس بگیرید
احساس خشکی دهان، گیجی و تاری دید از علائم گرمازدگی/مصرف نوشابه در روز گرم ممنوع
رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به علائم اولیه گرمازدگی، گفت: مصرف نوشابه در این روزهای گرم به دلیل وجود مواد قندی موجب تشنگی بیشتر شود.

  دکتر الهه عزتی، در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال، با اشاره به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر افزایش دما، نسبت به خطر گرمازدگی هشدار داد و گفت: گرمازدگی عمدتا" در فصل تابستان و بیشتر در ساعت 12 تا 16 ظهر رخ می‌دهد، در این فصل و در این ساعات تابش نور خورشید در اوج قرار دارد و اگر افراد مراقبتی در برابر نور خورشید نداشته باشند، احتمال گرمازدگی وجود دارد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، احساس خشکی دهان، گیجی و تاری دید را از جمله علائم اولیه گرمازدگی عنوان کرد و افزود: به دنبال افزایش دما و عدم درمان به موقع، علائم دیگر گرمازدگی مانند تنفس تند، افزایش ضربان قلب و کاهش سطح هوشیاری حادث می‌شود که بسیار خطرناک است.

 

وی با تأکید بر تماس با اورژانس ۱۱۵ در صورت احساس علائم گرمازدگی، گفت: قبل از اینکه احساس تشنگی کنید، آب خنک بنوشید.

 

عزتی نسبت به مصرف نوشابه هم در این روزهای گرم هشدار داد و افزود: نوشابه به دلیل وجود مواد قندی موجب تشنگی بیشتر شود.

 

وی با توصیه خودداری از انجام فعالیت‌های بدنی در روزهای گرم، تصریح کرد: در صورتی که مجبور به فعالیت در روزهای گرم و یا اوج گرما هستید، با فواصل کوتاه استراحت کنید.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بر استفاده  از لباس‌های رنگ روشن در این روزهای گرم سال تأکید کرد و افزود: لباس‌های رنگ روشن به نسبت لباس تیره نور خورشید را کمتر جذب می‌کنند.

 

وی اذعان کرد: بیماران قلبی و عروقی، دیابتی و سالمندان و کودکان بیش از همه در معرض خطر گرمازدگی قرار دارند و باید مراقبت‌های آن‌ها بیشتر باشد.
انتهای پیام/نظری
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal