آخرین اخبار

21. مرداد 1402 - 12:09   |   کد مطلب: 45798
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه برنامه وزارت علوم در آستانه انتخابات مجلس این است که دانشگاه‌ها بدون آن که سیاست‌زدگی رخ دهد، وارد بحث انتخابات شوند، افزود: بنا داریم کاندیداهای که در انتخابات اقبال بهتری دارند را برای پرسش و پاسخ در دانشگاه دعوت کنیم.

به گزارش لیلا نظری فرهودی، خبرنگار آوای سیدجمال، صادق خزل‌پور در نشست با اصحاب رسانه و فعالان مجازی شهرستان اسدآباد با ارائه گزارشی از عملکرد یکساله دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در سه حوزه مالی، آموزشی-پژوهشی، فرهنگی، اظهار کرد: افزایش 57 درصدی بودجه دانشگاه سیدجمال نسبت به سال‌های گذشته و دانشگاه‌های دیگر داشتیم که این اتفاق بی‌سابقه بوده است.

*افزایش20 درصدی جذب هیئت علمی و 25 درصدی جذب یاوران علمی و کارکنان دانشگاه
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از افزایش20 درصدی جذب هیئت علمی و 25 درصدی یاوران علمی و کارکنان دانشگاه خبر داد و گفت:  حدود 7 هزار و 500 مترمربع آسفالت محوطه دانشگاه و اجرای حصار برای دانشگاه در ضلع شمالی انجام شده است.

 

وی با اشاره به ساخت گلخانه هیدورنیک، گفت: این گلخانه از اول مهر به صورت جدی شروع به فعالیت می‌کند و البته فعالیت آن منحصر به دانشگاه نیست و خدمات شهری هم خواهد داشت.

*افتتاح ساختمان بوفه و انتشارات
خزل‌پور افتتاح ساختمان بوفه و انتشارات را از دیگر خدمات دانشگاه برشمرد و گفت: مدت‌ها بود کمه دانشجویان برای یک کپی به خارج از دانشگاه می‌رفتند که با افتتاح این امکان، نیاز آنان مرتفع شده است.

وی از پرداخت طلب اساتید حق‌ا‌لتدریس خبر داد و گفت: در طی سه سال اخیر طلب این اساتید در زمینه چاپ مقاله و گرند باقی مانده بود که به صورت کامل تسویه شده است.

*رشته جغرافیا گرایش اقلیم در اسدآباد دانشجو می‌پذیرد
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی به اخذ مجوز رشته جغرافیا با گرایش اقلیم در طی امسال اشاره کرد و افزود: از امسال در این رشته دانشجو خواهیم داشت.

وی از انتخاب دو هیئت علمی به عنوان پژوهشگر برتر استانی، گفت: این برای اولین بار بود که اتفاق افتاد.

 

* دانشگاه سیدجمال به پنجره خدمات هوشمند کشور متصل شد
خزل‌پور از اتصال دانشگاه سیدجمال به پنجره خدمات هوشمند کشور خبر داد و افزود: مرکز نوآوری شهرستان راه‌اندازی شده و حرکت آن در روزهای اول کند بود اما امروز حرکت مناسبی دارد.

 

وی از راه‌اندازی کیوسک هوشمند کتابخانه الکترونیک در داشگاه سیدجمال خبر داد و گفت: در این کیوسک 30 هزار جلد کتاب موجود و در حال اضافه شدن است.

 

*انعقاد تفاهنامه همکاری با مؤسسات مختلف
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به انعقاد تفاهنامه همکاری با دیگر مؤسسات و سازمان‌ها، گفت: از اردیبهشت‌ماه اکنون 4 تفاهنامه همکاری با بنیاد فقهی، مؤسسه امام خمینی(ره)، ستاد نماز جمعه به منظور تعالی شهرستان و دانشگاه منعقد شده است.

 

وی از افتتاح دفتر جهاد دانشگاهی و برپایی خانه خلاق در دانشگاه سیدجمال خبر داد و گفت: برخی از امور مانند گواهی تعمیر موبایل، در انحصار جهاد دانشگاهی است که با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بعداز سال‌ها این مرکز در دانشگاه ایجاد می‌شود.

 

خزل‌پور در پاسخ به این سؤال که زمین و ساختمانی که گفت: این مسئله به دلیل بلاتکلیفی ما را هم خسته کرده، متأسفانه بعضی مسئولین برای فروش این زمین و ره‌آوردی برای دانشگاه و ساخت خوابگاه، مقابل دانشگاه ایستاده‌اند و نمی‌گذارند این اتفاق بیفتد.

*بلاتکلیفی زمین و ساختمان خیابان 15 خرداد ما را خسته کرده

وی گفت:این موضوع سه بار در کمیسیون مطرح شده و علیرغم همه رایزنی، هر سه بار از دستور کار خارج شده، نه رأی منفی و نه مثبت گرفته و ما در این بار تنها هستیم و مخالفان این امر بیشتر هستند.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه آشپزخانه طبخ غذای دانشگاه به صورت صنعتی است، افزود: بعداز سه سال تعطیلی خوابگاه‌ها، راه‌اندازی حوابگاه را داشتیم.

امسال دانشجویان سیدجمال به خوابگاه دانشکده فنی و حرفه‌ای نمی‌روند
وی با بیان اینکه تا پارسال از 3 خوابگاه در پیام نور، خوابگاه روبروی دفتر امام جمعه و خوابگاه دانشکده فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کردیم، گفت: با توجه به افزایش تعداد دانشجوی فنی و حرفه‌ای، دیگر خوابگاه این دانشگاه برای ما جوابگو نبود و مجبور به افزایش ظرفیت خوابگاه دانشگاه پیام نور شدیم و با تغییر در این خوابگاه از جمله افزایش سرویس بهداشتی و حمام و کارهای عمرانی دیگر، از دو خوابگاه استفاده خواهیم کرد.

 

*ظرفیت پذیرش 183 دانشجوی جدید در دانشگاه سیدجمال
خزل‌پور از ظرفیت پذیرش 183 نفر دانشجو در دانشگاه سیدجمال برای سال‌های 1402-1403 پیش‌بینی شده، افزود: از این تعداد 15 نفر کارشناسی‌ارشد رشته جغرافیای اقلیم و شیمی است.

وی از آغاز عملیات حصارسازی ضلع شمالی دانشگاه خبر داد و گفت: با انعقاد قرارداد همکاری با جهاد دانشگاهی، می‌توان مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی نسخه خوانی داروخانه، تعمیر موبایل را گرفت و این دورها را برای قشر جوانان برگزار و در ایجاد اشتغال آنان کمک کرد.

 

*دانشگاه بدون سیاست‌زدگی وارد بحث انتخابات خواهد شد

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی اردوهای جهادی، تفریحی و زیارتی برای دانشجویان، کرسی‌ آزاداندیشی، برپایی کمیته عفاف حجاب و برپایی نمایشگاه عفاف  را ازدیگر اقدامات دانشگاه در حوزه دانشجویی برشمرد.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر رویکرد دانشگاه سیدجمال برای مشارکت و آگاه‌سازی مردم در انتخابات، گفت:  وزارت علوم در آستانه انتخابات مجلس برنامه‌ای برای دانشگاه دارد که علاوه بر اینکه دانشگا‌ه‌ها وارد بحث انتخابات می‌شوند، سیاست‌زدگی رخ ندهد، ما هم این برنامه را در مدیریت فرهنگی اجرا خواهیم کرد.

خزل‌پور ادامه داد: در این برنامه انتخاباتی در دانشگاه، دعوت از کاندیداها برای پرسش و پاسخ به دانشجویان و یک موضوع نیز مناظره انتخاباتی است که شاید در این شهرستان قابل اجرا نباشد.

 

*دعوت از کاندیداهای با اقبال بیشتر مجلس در دانشگاه برای پرسش و پاسخ
وی یادآور شد: شاید همه کاندیداها برای پرسش و پاسخ بین دانشجویان دعوت نشوند ، اما کاندیداهایی که اقبال بهتری دارند، با کمک بسیج دانشجویی دعوت خواهند شد.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در خصوص رویکرد دانشگاه برای آسیب‌شناسی با موضوع خودکشی، خاطرنشان کرد: ما از یکی از نهادهای شهرستان دستور گرفته‌ایم که به سمت تحلیل و عوامل خودکشی و شرایط رخ دادن آن بپردازیم که هنوز به اتمام نرسیده است.

 

حافظ مهدنژاد، روابط عمومی دانشگاه سید هم با اشاره به اهمیت کار خبرنگاری، گفت: در اهمیت این رسالت خطیر خبرنگاری همین بس که   رهبر انقلاب فرمودند:  «اگر زحمات شما خبرنگارها نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود؛ شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.»
در پایان از خبرنگاران عرصه فعایت در دانشگاه تقدیر شد.
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal