آخرین اخبار

21. مرداد 1402 - 16:28   |   کد مطلب: 45800
رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در همدان گفت: تا پایان روز پنجم از مهلت پیش ثبت نام انتخابات مجلس ۵۶۰ نفر در همدان ثبت نام کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام جلال مرادی امروز با بیان اینکه تا پایان روز پنجم یعنی دیروز در استان ۵۶۰  داوطلب پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۶ ثبت نام در همدان و فامنین با بیشترین تعداد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ملایر ۹۱ نفر، بهار و کبودراهنگ ۸۳ نفر، نهاوند ۵۷ نفر، اسدآباد ۴۵ نفر، تویسرکان ۳۶ نفر و رزن و درگزین ۴۲ نفر آمار ثبت نام کنندگان بوده است افزود: ۴۹۵ نفر از متقاضیان آقا و ۶۵ نفر خانم بوده است.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در همدان با تاکید بر اینکه از این تعداد هشت نفر جزو ماده ۲۹ یا استعفادهندگان بودند یادآور شد: ۸۴ نفر در مقطع دکتری، ۳۷۴ نفر کارشناسی ارشد، ۷۷ نفر لیسانس، ۷ نفر فوق دیپلم و ۱۸ نفر دیپلمه ثبت نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین رده سنی متقاضیان بین ۳۵ تا ۴۰ سال برآورد شده است همچنین کمترین متقاضی بین ۷۰ تا ۷۵ سال بوده با یک نفر ثبت نامی.

مردای با اشاره به اینکه سامانه طراحی شده ثبت نام به گونه‌ای است که شرایط سنی را رعایت می‌کند اضافه کرد: شرایط منظور شده مدرک نیز با استثنائاتی در نظر گرفته شده است.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در همدان با تاکید بر اینکه افراد ایثارگر با مدرک لیسانس می‌توانند ثبت نام انجام دهند یا نمایندگان ادوار قبل الزاما نیازی به داشتن مدرک فوق لیسانس ندارند یادآور شد: از همین رو شرط مدرک کارشناسی ارشد در برخی موارد استثناست.

وی در بخش دیگر پیش ثبت نام این دوره را منطبق قانون جدید انتخابات دانست و گفت: قانون جدید برگرفته از سیاست‌های کلی ابلاغ شده انتخاباتی از سوی رهبر معظم انقلاب است که توسط مجلس این دوره تصویب شده است.

مرادی متذکر شد: در قانون جدید ۷۰ و حداکثر ۱۱۰ روز قبل از شروع ثبت نام الکترونیکی، متقاضیان نسبت به پیش ثبت نام اقدام می‌کنند تا ۶ نهاد استعلامات لازم را اخذ و نتیجه را به وزارت کشور ارسال کند.

وی با بیان اینکه چنانچه اگر نهادی در رابطه با پاسخ استعلامات کوتاهی به خرج دهد جرم‌انگاری شده و مجازات دارد افزود: ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته ثبت نام نهایی انجام می‌شود.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت شورای نگهبان در همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شش‌گانه عبارتند از سازمان ثبت احوال، وزارتخانه علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد همچنین سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: دادستانی کل کشور، فراجا و وزارت خارجه نیز از دیگر دستگاه‌هاست.

به گزارش فارس، استان همدان هفت حوزه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد که در مجموع ۹ نماینده را در بر می‌گیرد.

منبع : فارس

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal