آخرین اخبار

30. شهريور 1402 - 20:58   |   کد مطلب: 46104
استاندار همدان با اشاره به حواشی پیش آمده در رابطه با ذرت های سیلوی اسدآباد در فضای مجازی،گفت: بخشی از ذرت هایی که در سیلوها وجود دارد گاهی اوقات در یک مرحله به طور مستقیم قابل عرضه است و در موارد دیگر برای استفاده صنعتی درنظر گرفته می شود بنابراین گزارش‌ها در رابطه با وضعیت این نهاده ها باید از طریق مراجع تخصصی اعلام شود.

به گزارش آوای سیدجمال،به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اتفاق اخیر در یکی از سیلو ها، تجربه ای بود تا اگر مشکلی پیش آمد قبل از طرح به شکل همگانی که آسیب هایی به همراه دارد، از طریق تخصصی طرح شود تا مراجع ذیربط به قصور مربوط رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در کنترل انبارها باید دقت لازم بشود تا قبل از پایان تاریخ مصرف، امکان استفاده آنها فراهم شود ، کالاهای داخل انبار باید در سامانه ای که مجموعه دستگاههای نظارتی بر آن اشراف داشته باشند، کنترل شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کالاها در انبارها باید بازچرخانی شود، تاکید کرد: به دامپزشکی باید اجازه بازدید داده شود و دستگاه‌های ذیربط نیز موظفند گزارش های محرمانه را برای بررسی به استانداری بفرستند.

وی تصریح کرد: در باره مسائل مربوط به سیلو باید با کسانی از بخش خصوصی انعقاد قرارداد شود که تجهیزات به روز داشته باشند تا موارد اخیر در سیلو اتفاق نیافتد.

قاسمی فرزاد در باره قیمت متفاوت در برخی مغازه ها گفت: قیمت ها در سطح بازار باید یکسان باشد، نه اینکه هر مغازه با مغازه دیگر تفاوت قیمت داشته باشد.

وی یادآور شد: لازم است که روزانه گشت های تعزیرات و پلیس اقتصادی فعال باشند و به موارد تخلف و گرانفروشی مغازه برخورد کنند تا مبادا عده ای خودسرانه قیمت ها را افزایش دهند.

استاندار همدان با اشاره به افزایش کیفیت لوازم التحریر ایرانی گفت: مردم تمایل چندانی به خرید کالای خارجی کم کیفیت اما با قیمت بالا ندارند و باید زمینه اقبال بیشتر به کالاهای داخلی فراهم شود.

وی از دست اندرکاران خواست که گوشت قرمز در فروشگاهها به شکل متنوع توزیع شود نه اینکه صرفا در انحصار برخی فروشگاه‌ها درآید.

قاسمی فرزاد گفت: برای جلوگیری از نوسان در عرضه مرغ در استان، نباید کمتر از ۲ میلیون جوجه ریزی در ماه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه ۴۵ تن تخم مرغ در استان در حالیکه مصرف آن ۵۰ تن است، تاکید کرد: باید تلاش شود که بیش از ۵ تن تخم مرغ دیگر تولید شود تا مازاد آن نیز صادر شود.

استاندار همدان در پایان از اینکه ذخایر خوبی از کالاهای اساسی در استان وجود دارد، ابراز خرسندی کرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal