آخرین اخبار

9. مهر 1402 - 12:05   |   کد مطلب: 46190
رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از ویژگی های انسان شناختی ملت بزرگ و ولایی ایران این است که با افزایش فشار دشمن و تحریم ها، انسجام ملی این ملت تقویت می شود در نتیجه تحریم های دشمن به ضرر خودشان است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از ایرنا قدیر نظامی روز یکشنبه در همایش علمی دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اظهار کرد: در دیدار اینجانب با سران یکی از کشورها او پرسید که چرا ایران با وجود بیش از چهار دهه تحریم اما همچنان در حال توسعه و پیشرفت است که در پاسخ چند مولفه عنوان شد.

وی افزود: در این پاسخ اشاره شد که ملت ایران تحریم پذیر نیستند یعنی به هر میزان فشار دشمن به این ملت و کشور افزایش یابد انسجام آنها برای رویارویی با دشمن افزایش می یابد بنابراین طبق تجربیات این فشارها و تحریم ها به ضرر دشمن است.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ایران دارای سابقه تمدنی چند هزار ساله است در حالی که برخی از کشورها کمتر از ۲۰۰ سال از ایجادشان می گذرد.

نظامی ادامه داد: همچنین این کشور دارای ژئوپولتیک منحصر به فرد در عرصه جغرافیای سیاسی است و این ویژگی شاخص به تولید قدرت برای کشورمان کمک می کند در حالیکه دوران ستم شاهی از این ویژگی دیگر کشورها استفاده کرده و ایران پلی برای پیروزی آنها شده بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس به ملت ایران قدرت و اعتماد به نفس داد و این ملت بدون توجه به محدودیت ها از تمامی موانع موجود بر سر راه عبور می کنند.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ۱۲۰ توطئه بزرگ علیه این ملت از ابتدای شکل گیری انقلاب تاکنون طرح ریزی شده که هر یک از آنها می تواند یک کشور را ویران کند اما این ملت با سلامت از این توطئه ها عبور کرد.

نظامی، وجود رهبری حکیم در راس امور را از مهمترین عامل عور کشورمان از چالش ها و دستیابی به پیشرفت دانست و افزود: ایرانی ها از نظر آی کیو، صاحب هوش بالایی هستند بنابراین مسایل را به خوب درک و مدیریت می کنند.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب به تازگی در سخنرانی فرمودند که «به قله نزدیک شدیم» که باید درباره این جمله تامل شود .

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دشمنان می دانند که در جنگ نظامی نمی توانند علیه ما وارد شوند بنابراین صحنه نبرد از جنگ سخت به جنگ شناختی، ادراکی و هیبریدی تبدیل شده است.

نظامی ادامه داد: فرهنگ انقلاب اسلامی از نظر ماهیت بسیار قوی است و به تمام نیازهای جامعه پاسخ می دهد اما از نظر فرهنگی ضعف در ساختارها وجود دارد برای نمونه دشمن با مدیریت فضای مجازی و استفاده از شبکه های اجتماعی، فضای غیر واقعی را در چشم مخاطب واقعی جلوه می دهد.

وی افزود: در جنگ شناختی باید به حرکت های دشمن از ابتدا با نگاه سوءظن توجه داشت مگر خلاف آن ثابت شود که تاکنون ثابت نشده است.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: برای رویارویی در صحنه جدید نبرد با دشمنان این نظام و انقلاب باید ظرفیت ها را افزایش داد و نقطه ثقل این افزایش محیط های علمی، دانشگاهی، اساتید، صاحبان علم، قلم و فرهنگ هستند.

دفاع مقدس نیازمند پژوهش علمی است

نظامی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بررسی علمی دفاع مقدس و هشت هزار شهید کار مبتکرانه و نو و بسیار ارزشمند کنگره ملی شهدا در همدان است چرا که نگاه علمی به جامعه شهدا و دفاع مقدس مغفول مانده است.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت افزود: تاکنون بیشترین نگاه به دفاع مقدس از بعد نظامی بوده و یافته علمی ما درباره دفاع مقدس کافی نیست و شمار کتاب و پژوهش های صورت گرفته به نسبت عظمت این پدیده، ناقص است.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس را می توان با نگاه علمی، جامعه شناسانه، روانشناسانه و دیگر علوم مورد بحث و بررسی قرار داد و باید از این گنجینه کمیاب سال ها بهره گرفت.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: صدها رسانه دکترا با خروجی علمی غنی و پرمحتوا می تواند در این عرصه مورد توجه قرار بگیرد چرا که دفاع مقدس نقطه پرش در همه عرصه های علمی بوده است.

نظامی ادامه داد: مطالبه تطبیقی هشت سال دفاع مقدس با چهار جنگ ۲۰۰ سال گذشته باید صورت بگیرد در مجموع این جنگ ها از منظر نظامی، تاکتیکی و استراتژیکی باید بررسی شوند.

وی افزود: چرایی وقوع این پنج جنگ، اتفاقات سیاسی، اجتماعی و دیگر و پیامدهای این پنج جنگ از منظر علمی با روش تطبیقی صورت بگیرد تا جایگاه جنگ پنجم یعنی دفاع مقدس مشخص می شود.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: چرا در چهار جنگ نخست با وجود هجوم گسترده دشمن هیچ دفاعی صورت نگرفت یا دفاع محدود و ناکارآمد بود و در همه این جنگ ها ایران متضرر شد همچنین سرزمین های زیادی با پذیرش فرمانروایان آن زمان از دست دادیم؟

نظامی یادآوری کرد: در چهار جنگ گذشته ۱۲ میلیون نفر به علت قحطی و گرسنگی جان باختند و یک میلیون کیلومتر از کشورمان جدا شد و رضا شاه مناطق حساسی از کشور را واگذار کرد.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت یادآوری کرد: بر خلاف ۱۲ میلیون جانباخته بدون حاصل در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۰۰ هزار شهید شدند اما با دلاورمردی خود اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان تصرف شود.

نظامی گفت: در آغازین ماه های پیروزی انقلاب، ملت ایران بر خلاف گذشته با نگاهی متفاوت، با وجود رهبری فهیم در راس امور و مردمی باغیرت، با روحیه جهادی وارد جنگ شد.

وی خاطر نشان کرد: مردم همدان از اولین روزهای تهدید دشمن بعثی پای کار آمدند و از ارتفاعات سر به فلک کشیده تا بیابان های داغ حاضر و در پیروزی عملیات ها نقش مهم داشتند.

رئیس کمیسیون امنیتی، سیاسی و دفاعی مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه همدان شهدای برجسته ای دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، اولین شهدای مدافع حرم که در بوسنی به شهادت رسید از مردم ملایر بود و همچنین شهید سردار حسین همدانی بحران داعش را در سوریه مدیریت کرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal