آخرین اخبار

20. مهر 1402 - 12:19   |   کد مطلب: 46300
معاون سیاسی استاندار همدان:
با انتخابات نمی‌توان به سادگی برخورد کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت: انتخابات آبروی نظام و کشور و دولت است و تعارف نداریم، با انتخابات نمی‌توان به سادگی برخورد کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن رضانیا شامگاه چهارشنبه، ۱۹ مهر در نشست مشترک تبیینی و توجیهی فرمانداران، بخشداران هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ، رزن و درگزین که به میزبانی شهرستان رزن برگزار شد،اظهار کرد: رعایت قانون مداری و سلامت در انتخابات ایجاد و تضمین کننده مشارکت حداکثری مردم در این اتفاق سرنوشت ساز خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه استارت روند انتخابات زده شده و تاکنون خوب عمل کرده‌ایم و این امر بشارت می‌دهد که انتخابات پرشور و گرمی خواهیم داشت، افزود: برای اینکه در فرآیند انتخابات ورود پیدا کنیم از نگاه ولی امر به انتخابات بنگریم چرا که مقام معظم رهبری در این امر مهم چهار اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت را مشخص کرده‌اند و به طور قطع رعایت این چهار اصل مانع انحراف ما در مسیر انتخابات خواهد بود. 

رضانیا گفت: اگر قرار است چهار راهبرد مهم مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات را محقق کنیم و با نگاه ولی امر حرکت کنیم و استراتژی اصلی ما همین چهار راهبرد باشد، باید این چهار راهبرد را برای خود تعریف و برای خود شرح وظیفه داشته باشیم و خود را ملزم به برخی ملاحظات کنیم چرا که این مسئولیت مسئولیت خطیری است.

وی ادامه داد: برای اینکه برمبنای چهار اصل مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری در بحث انتخابات حرکت کنیم در این مسیر رعایت قانونمداری و سلامت انتخابات ضرورت دارد.

رضانیا همچنین با تأکید بر رعایت مر قانون، سلامت انتخابات و هماهنگی و هم افزایی و همراهی هیأت اجرایی با هیأت نظارت در انتخابات خاطرنشان کرد: قانونمداری در انتخابات موجب افزایش اعتماد عمومی مردم خواهد بود و اگر می‌خواهید اعتماد عمومی جامعه بالا برود به قانون عمل کنید و با علم و دانایی به قانون انتخابات اشراف داشته باشید.

وی بیان کرد: اشراف کامل مسئولان هیأت اجرایی بر قانون مداری در انتخابات موجب تولید اعتماد بوده و این اعتماد افزایی نیز موجب تولید مشارکت حداکثری در انتخابات خواهد بود و این مولفه‌ها با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند.

رضانیا همچنین بی‌طرفی، سالم حرکت کردن، پاک دستی، اجتناب از موضع گیری‌ها و رفتارهایی که موجب برداشت جانبداری باشد را از دیگر مؤلفه های ضروری اعضای هیأت اجرایی و معتمدان در مسیر انتخابات دانست و خطاب به اعضای جلسه یادآور شد: از حاشیه ها فاصله گرفته و دوری کنید به اولویت ها که همان تقویم انتخابات است تمرکز داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: مرحله پیش ثبت نام در سطح استان همدان بسیار عالی بود و به نسبت دوره قبل از پیش ثبت نام دو برابری برخودار بودیم و حضور بانوان و جوانان نیز در این پیش ثبت نام به نسبت قبل چشمگیر بود.

وی گفت: در انتخابات این دوره نیز چون گذشته از هر طیف و نگرشی ثبت نام داشته‌اند و از همه اقشار و طیف و نگرش‌ها در پای صندوق‌های رأی حضوری پررنگ خواهند داشت و همه خواهند آمد و نباید نگران حضور حداکثری بود و به طور قطع بار دیگر یأس و ناامیدی را این حضور پررنگ مردم به دشمنان در روز انتخابات خواهد چشاند.

فرماندار شهرستان رزن هم اظهار کرد: در شهرستان رزن در مرحله اول برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۸ نفر پیش ثبت نام داشته‌اند که از این تعداد ۷۷ نفر آقا و ۱۱ نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

علی اصغر غفاری آثار با بیان اینکه در انتخابات گذشته شهرستان رزن دارای ۸۸ شعبه انتخاباتی بوده است، تصریح کرد: در انتخابات این دوره با شروع کار هیأت اجرایی بازنگری در کاهش و یا افزایش شعبات انتخاباتی شهرستان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۸ شعبه انتخاب شده برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شهرستان دارای ضعف و مشکل آنتن دهی بودند، گفت: از این تعداد شعبات مشکل سه شعبه مرتفع شده و تا زمان برگزاری انتخابات مشکل مابقی شعبات نیز با پیگیری لازم حل می‌شود.

غفاری آثار همچنین با اشاره به برگزاری نشست های تبیینی و بصیرتی و معرفتی در رابطه با انتخابات در حوزه آموزش و پرورش، مداحان، روحانیون، ائمه جمعه، ورزشکاران، هنرمندان و بازاریان و کسبه شهرستان تصریح کرد: ۱۶ گروه جامعه هدف برای برگزاری چنین نشست‌هایی شناسایی شده و در برنامه‌های کاری شهرستان خواهد بود.

وی در ادامه از تدوین اطلس امنیتی انتخابات این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰۰ دوربین پایشی و امنیتی در سطح شهرستان نصب شده که نصب و راه‌اندازی این تعداد دوربین پایشی و امنیتی ضمن ارتقاء هر بیشتر ضریب امنیتی شهرستان از نقش مؤثری در فرآیند برگزاری ایمن و سلامت انتخابات و کمک شایان به مجریان انتخابات و نیز کمک به همکاران نیروی انتظامی برخودار خواهد بود.

غفاری آثار اضافه کرد: این تعداد دوربین های پایشی و امنیتی در ۸۴ روستا و دو شهر دمق و رزن شهرستان نصب شده است.

وی در رابطه با ارتقاء دهستان بقراطی به بخش نیز گفت: این دهستان به بخش ارتقاء یافته و کار اجرایی آن انجام و سرپرست بخشداری آن انتخاب شده و در حال حاضر مشغول است ضمن اینکه یک ساختمان نیز برای بخشداری این بخش دیده شده که برای امکانات و تجهیز آن به حمایت استانداری نیازمندیم. 

فرماندار درگزین هم با بیان اینکه در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی در سطح استان همدان شهرستان درگزین با مشارکت ۷۶.۶ دهم درصد بالاترین مشارکت حداکثری را داشته است، گفت: این امر وظیفه ما را برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی در زمینه مشارکت حداکثری سنگین‌تر کرده است.

کمیل خواستان با تأکید بر اینکه با ترکیبی که در هیات اجرایی شهرستان داریم قول می دهیم انتخابات پرشوری در شهرستان درگزین برگزار شود، اضافه کرد: برای ترغیت مردم شهرستان به مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۲جلسات مختلف با اقشار و آحاد مختلف این شهرستان شامل کسبه و بازاریان، سرمایه گذاران اقتصادی، فرهنگیان، ورزشکاران و روحانیون داشته ایم که این جلسات تا زمان برگزاری انتخابات تداوم خواهد داشت.

فرماندار کبودراهنگ هم با بیان اینکه برگزاری انتخابات نمود بارز مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: وظیفه اصلی تمامی مجریان و ناظرین انتخابات، اجرای صحیح قانون و حفظ بی‌طرفی و برگزاری انتخابات پرشور، سالم با مشارکت حداکثری مردم است.

مسلم غلامی خاطرنشان کرد: در جلسه دو روز پیش شهرستان هشت نفر به عنوان اعضای اصلی هیأت اجرایی و پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان کبودراهنگ انتخاب شدند.

فرماندار شهرستان بهار هم تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۳۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل هیأت‌های اجرایی، جلسه انتخاب معتمدین هیئت اجرایی انتخابات شهرستان بهار با حضور فرماندار، رئیس اجرایی ستاد انتخابات شهرستان، دادستان، اعضای هیئت نظارت، اعضای ستاد انتخابات و جمعی از معتمدین شهرستان بهار برگزار شد.

مجتبی فیض‌اللهی گفت: در این جلسه با رأی معتمدان هشت نفر به عنوان اعضای اصلی هیأت اجرایی انتخابات شهرستان بهار انتخاب شدند./ایسنا

انتهای پیام 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal