آخرین اخبار

1. آبان 1402 - 23:27   |   کد مطلب: 46411
دادستان همدان گفت: با تدبیری که قوه قضاییه اندیشیده و دستور دادستان کل کشور، قرار بر آن شده تا دادسرای تهران موضوع جنایات صهیونیسم کودکش را به عنوان جنایت جنگی پیگیری کند.

به گزارش آوای سیدجمال، حسن خانجانی موقر» امروز در تجمع خانواده جمعیت هلال احمر همدان در حمایت از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین در آرامگاه بوعلی سینا، گفت: با توجه به اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون حمایت از حقوق بشر، هر گونه تعرض و حمله به افراد غیر نظامی به ویژه بیماران، امدادگران و کادر درمانی و یا مؤسسات غیرنظامی و تجهیزات آنان به مانند فاجعه عظیمی که صیهونیسم کودکش در بیمارستان المعمدانی غزه رخ داد، باید مورد پیگیری و برخورد قانونی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: با این وجود متأسفانه تدوین کنندگان حقوق بین المللی، سرفصل‌های اساسی حقوق بشر، درباره غزه را ندید گرفته و اعتراضی به جنایات رژیم اشغالگر قدس نمی‌کنند، در حالی که این حقوق چه برای کشورهای عضو و چه برای کشورهای غیر عضو، یکسان است و هیچ کسی حق ندارد به غیرنظامیان، بیماران، کادر درمانی و یا تجهیزات آنان آسیب رساند.

دادستان همدان افزود: با تدبیری که قوه قضائیه اندیشیده و دستور دادستان کل کشور، قرار بر آن شده تا دادسرای تهران موضوع جنایات صهیونیسم کودکش را به عنوان جنایت جنگی در اجرای قانون داخلی که در سال ۱۳۹۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده پیگیری کند.

وی تصریح کرد: امید داریم که این موضوع و پیگیری قانونی جمهوری اسلامی، الگویی برای سایر کشورها شود و سرآغاز حرکتی قانونی، گسترده و بین المللی برای وحدت ملت‌ها در راستای نابودی اسرائیل جنایتکار باشد.

در این مراسم بیانیه جمعیت هلال احمر استان همدان در محکومیت جنایات رژیم جعلی اسرائیل و در حمایت از مردم بی پناه غزه به ویژه زنان و کودکان مظلوم قرائت شد./مهر

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal