آخرین اخبار

11. آبان 1402 - 13:16   |   کد مطلب: 46494
امام جمعه شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه باید ناظران شورای نگهبان با حضور قوی و اهتمام ویژه در پای صندوق رأی به انتخابات ابهت بدهند، گفت: وقتی هیئت اجرایی ببیند که یک ناظر هیئت نظارت به سمت یک کاندیدا غش می‌کند، قطعاً آنان هم انتخابات را شل می‌گیرند.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی پیش از ظهر امروز در جمع ناظران شورای نگهبان شهرستان اسدآباد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، با اشاره به آیات قرآنی، گفت: مدافع خیانتکار نباشیم، این نباشد که از مردم حساب ببریم و از خدا حساب نبریم.

 

وی انتخابات را فرصتی دانست که هرکسی جوهره و قیمت خود را نشان دهد و چند پله ترقی داشته باشد، افزود: منتهی انسان‌های ناتوان فرصت انتخابات را تبدیل به تهدید می‌کنند که نباید اینگونه باشد و باید به دید فرصت به آن نگاه کرد و تلاش کنیم جامعه ترقی یابد.

 

*انتخابات ناموس نظام است

امام جمعه شهرستان اسدآباد ناظران شورای نگهبان را امانتداران نظام در انتخابات خواند و افزود: امانتداری خیلی مهم است و ناظران باید مراقب باشند انتخابات که ناموس نظام است، به انحو احسن برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه  اساس که امانتدار بودن جمهوری اسلامی است، باید حفظ شود، افزود: ما وظیفه صیانت از انتخابات و برگزاری سلامت آن را داریم، اگر یکی فاسد هم از صندوق انتخابات درآمد، به من و شما ربطی ندارد چراکه وظیفه ما فقط نظارت درست است.

 

*انتخابات باید بی‌عیب برگزار شود

حجت‌الاسلام موحدی با بیان اینکه ما وظیفه داریم که انتخابات هر دوره را محکم‌تر، بی‌عیب‌تر و قوی‌تر برگزار کنیم، افزود: البته باید درهر دوره از ضعف‌ها کاسته شود و هر کسی به سهم خود سهمیم باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در عرصه انتخابات رقابت‌ها مردانه، با مروت‌، سالم باشد، رفتارها بچه‌گانه و دعوا نباشد، توصیه خوب داشته باشیم و در برگزاری سالم آن کمک کنیم.

 

*کاندیدای موفق، چارچوب را کنار نمی‌گذارد
امام جمعه شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه باید در عرصه انتخابات بداخلاقی باید کمتر و رقابت‌ها سالم‌تر باشد، افزود: کاندیدای موفق طرفداران خود را مدیریت می‌کند که درست تبلیغ و حمایت کنند، مروت و چارچوب را کنار نگذارند، بنابراین باید کمک کنیم اگر هم یکی عقلش نمی‌کشد و داعیه‌های نفسانی او می‌گوید «هرکاری دلت خواست بکن»، جو به گونه‌ای باشد، به خود اجازه ندهد این کار را بکند، باید رقابت‌ها، حمایت‌ها، تبلیغات‌ها باید اصولی باشد تا یک فرد شایسته بالا بیاید.

حجت‌الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه نظارت بر انتخابات کار سخت و سنگینی بر عهده دارد و ناظر شورای نگهبان وظیفه‌اش امانتداری صحیح و سالم است، افزود: اینکه یک ناظر هم بخواهد در نظارت و پای صندوق باشد، هم فردی را حمایت و تبلیغ کند، جور در نمی‌آید و باید یک کار را انتخاب کند.

*اهتمام ویژه ناظران پای صندوق رأی به انتخابات ابهت می‌بخشد
وی خاطرنشان کرد: وقتی هیئت اجرایی ببیند که یک ناظر هیئت نظارت به سمت یک کاندیدا غش می‌کند، قطعاً  هیئت اجرایی هم انتخابات را شل می‌گیرد، ناظران باید بر امر نظارت اهتمام و دقت داشته باشند، چرا که آنان در ساعت اول انتخابات، توسط هیئت اجرایی محک زده می‌شوند و خدا نکند ببینند، ناظری در پای صندوق رأی شل برخورد کند و بی‌توجه و دقت ندارد.

 

امام جمعه شهرستان اسدآباد تأکید کرد: وجود ناظران در پای صندوق رأی باید به انتخابات ابهت بدهد و قطعاً حوزه انتخابیه معلوم می‌کند که ناظر در متن است یا حاشیه.

 

وی ناظران شورای نگهبان، نمایندگان نظام هستند که مجریان کارشان را خوب انجام دهند، افزو.د: باید شعبه انتخابات شکلی و تعارفی نباشد و باید با قوت، قوی، با اقتدار و مردانه برگزار شود.

 

*آنان که داعیه انسانی دارند، به مسئله فلسطین بی‌تفاوت نیستند

حجت‌الاسلام موحدی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایش رهبر انقلاب در روز گذشته اشاره کرد و گفت: جنگ غزه و صهیون، میدان حق و باطل است و کسی که داعیه انسانی دارد نمی‌تواند به مسئله فلسطین بی‌تفاوت باشد چرا که صهیونیست دشمن درجه یک فلسطین نیست بلکه آنا دشمن درجه یک اهل ایمان هستند.  

وی با اشاره به 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: اگر حمایت‌های آمریکا از صهیونیست نباشد، رژیم جعلی اسرائیل یک روز هم باقی نمی‌ماند، درواقع این حمایت آمریکا از آنان است که این رژیم خونخوار شده و جنایات به راه انداخته، بنابراین در محکومیت اسرائیل و حمایت از فلسطین در روز ۱۳ آبان همه باید بیایند و در صحنه باشند.

 

*لزوم حضور در راهپیمایی 13 آبان

امام جمعه شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه باید با تبیین مسئله فلسطین و جنایات صهیونیست همه وظیفه دارند که جامعه رو به میدان حمایت از فلسطین بیاورند، افزود: تقابل حق و باطل در این مسئله روشن‌تر شده و سزوار نیست در این جامعه کسی نفهمد فلسطین مظلوم است یا خیر، بنابراین اکسیژن حرام می‌کند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal