آخرین اخبار

27. آذر 1402 - 21:53   |   کد مطلب: 46932
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: در ایام اربعین کاهش ۴۳ درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت به دوره مشابه سال گذشته را داشتیم.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از عصر همدان مهرداد آهکی مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در نشست خبری گفت: در اربعین امسال حدود ۱۸ هزار زائر از استان همدان به سمت مرزهای غرب کشور عبور کرده و همچنین در این راستا از ۱۱۰۰ اتوبوس نیز استفاده شده است.

آهکی در ادامه افزود: در ایام اربعین کاهش ۴۳ درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت به دوره مشابه سال گذشته را داشتیم که این مسئله حاصل جو همدلی و تمکین همکاران این اداره و سایر ادارات و مسئولین می‌باشد.

وی افزود: در ۹ ماه گذشته از سال جاری در بخش تصادفات جاده‌ای خوشبختانه دارای آمار کاهشی بوده‌ایم که در زمینه تصادفات فوتی به رتبه پنجم کشور رسیده‌ایم که امیدوار به کسب رتبه اول هستیم.

مدیرکل اداره راهداری در ادامه گفت: در چند ماه گذشته از سال جاری راهداری استان همدان مسافتی بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر را آسفالت کرده است که این مقدار ۳۵۰ کیلومتر بیش از مقدار مصوباتی است که می‌بایست انجام می‌شده است که در این زمینه تشکر ویژه‌ای از همه همکاران و پیمانکاران را دارم.

وی در رابطه با عملیات‌های جاده‌ای گفت: امسال اداره کل راهداری ۴۲ کیلومتر عملیات احداث راه روستایی ، ۳۳۰۰ کیلومتر خط کشی جاده‌ای ، نصب بیش از سه هزار تابلو، تعمیر و آماده سازی بیش از ۳۵۰ وسیله راهداری سبک، سنگین و نیمه سنگین و همچنین مرمت راهدارخانه‌ها و استقرار بیش از ۵۵۰ نفر در راهدارخانه‌ها را داشته است.

آهکی با اشاره به اینکه با توجه به نظر کارشناسان ۸۸۷ نقطه پرحادثه در کشور شناسایی شده است گفت: استان همدان دارای ۵۲ نقطه پرحادثه می‌باشد که از این ۵۲ نقطه، ۸ نقطه کلا رفع شده، ۵ نقطه بیش از ۹۰ درصد ، ۷ نقطه بین ۷۰ تا ۹۰ درصد، ۱۰ نقطه بین ۴۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته و ۲۲ نقطه دیگر نیز در سال آینده برطرف خواهند شد که با توجه به قول وزیر راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم همه نقاط حادثه خیز اصلاح خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به سامانه‌های ثبت تخلف برون شهری گفت: در حال حاضر در استان همدان ۱۳۰ دوربین ثبت تخلف برون شهری با قابلیت محاسبه سرعت متوسط و با هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان نصب شده که این مهم علاوه بر اینکه جایگاه استان را در کشور به رتبه یکم رسانده ایمنی جاده‌ای را نیز به صورت چشمگیری افزایش داده که می‌توان به طور نمونه به کاهش ۵۸ درصدی تصادفات جاده‌ای در محور غار علیصدر اشاره کرد.

آهکی در انتها با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد دومین گردنه صعب العبور کشور می‌باشد گفت: تا قبل از اربعین امسال در راستای ایمنی این مسیر از ۱۴ کیلومتر نیوجرسی بتنی استفاده شده و همچنین سیستم روشنایی این مسیر نیز کامل تامین گردیده است.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal