آخرین اخبار

2. آذر 1398 - 14:43   |   کد مطلب: 34108
فرماندار شهرستان اسدآباد از سهمیه واگذاری ۱۰ پروژه نیمه تمام دولتی این شهرستان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: امسال باید ۱۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح استان همدان در بحث کمک های فنی اعتباری تبصره ۱۹ قانون بودجه برای تکمیل و اتمام به بخش خصوصی واگذار شود که سهم اسدآباد در این راستا ۱۰ پروژه خواهد بود.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان اسدآباد، با اشاره به برخی پروژه های نیمه تمام شهرستان چون سالن ورزشی کانون فرهنگی بسیج چنارعلیا و استخر دانش آموزی افزود: واگذاری این نوع از پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی ضمن بهره برداری بخش خصوصی از نقش مؤثری در انتفاع جامعه و مردم و جلوگیری از فرسودگی و تخریب این طرح های نیمه کاره دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش تسهیلات روستایی و سند راهبردی از ۲۸ میلیارد اعتباری که برای شهرستان مشخص شده، اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد هنوز باقیمانده و تخصیص نیافته که تا پایان سال این میزان اعتبار باید تعیین تکلیف و وصول و به انجام برسد.

 

درویشی همچنین با تأکید بر روان سازی و تسهیل امور سرمایه گذاران در شهرستان توسط دستگاه های اجرایی در راستای اشتغال پایدار، درآمدزایی و تولید تصریح کرد: در سطح شهرستان در برخی بخش ها برخی ظرفیت ها و امکانات و شرایط در بحث صنعت، فضای تفریحی، کشاورزی و میراث فرهنگی مغفول و معطل مانده که نیاز به توجه و به بالفعل شدن دارند.

 

وی توجه به ظرفیت و پتانسیل روستاهای گردشگری شهرستان چون ویرایی را از جمله این ظرفیت ها برشمرد و گفت: راه اندازی خانه های بومگردی، تبلیغ و معرفی روستاهای گردشگری و رونق بخشیدن صنعت سبز گردشگری روستاهای هدف شهرستان از جمله اقداماتی است که می توان برای بالفعل شدن ظرفیت و پتانسیل این روستاها در بحث اشتغال مردم منطقه انجام داد.

 

فرماندار اسدآباد در ادامه با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت شهرستان باید مدیران تلاش کرده و از روزمرگی و در جا زدن بیرون بیایند، اضافه کرد: باید برنامه شهرستان برای توسعه را براساس چشم انداز سند راهبردی برش شهرستانی و تکلیف سه ساله تا ۱۴۰۰  پیش ببریم و وظیفه خود را به مردم ادا کنیم.

 

افزایش ۱۵ درصدی میزان حمل بار اسدآباد به سایر نقاط کشور

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اسدآباد نیز از افزایش ۱۵درصدی میزان حمل بار این توسط ناوگان حمل و نقل اسدآباد به نقاط دیگر کشور در شش ماه نخست سالجا خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال بیش از ۴۵۲ هزار و ۶۶۲ تن بار توسط ناوگان حمل و نقل شهرستان به سایر نقاط کشور حمل و طی مدت فوق بیش از ۱۷۸ هزار و ۵۲۸ مسافر اسدآبادی به دیگر نقاط کشور جابه جا شده اند.

 

ساسان رستمی در ادامه با اشاره به آغاز طرح زمستانه این شهرستان همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آذرماه سال تا ۱۵ فرودین سال آینده اظهار کرد: امسال به علت آغاز زودهنگام بارش ها و بارندگی های برف و باران و تردد بسیار مسافران و خودروها از گردنه این شهرستان با توجه به قرار گرفتن اسدآباد در محور مواصلاتی استان های غرب کشور از ۲۵ آبان ماه طرح زمستانه این شهرستان آغاز شده و تا ۱۵ فرودین سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار تن نمک و ماسه برای برف روبی گردنه اسدآباد خریداری شد که در طرح زمستانه امسال نیز تأمین همین میزان نمک و ماسه شامل ۲۰۰۰ تن نمک و ۸۰۰۰ تن ماسه انجام شده است.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اسدآباد با اشاره به تعداد ۴۵ نیروی حجمی راهداری اسدآباد اضافه کرد: در طرح زمستانه با احتساب ۴۵ نیروی حجمی تعداد نیروهای راهداری به ۶۰ نفر افزایش می یابد.

 

وی اضافه کرد: راهداری شهرستان برای آغاز طرح زمستانه نسبت به تجهیز و آماده سازی کلیه ۳۳ دستگاه ماشین آلات برف روبی و خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین خود در گردنه اسدآباد، محور چهاردولی و کلیایی اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal