آخرین اخبار

1. بهمن 1402 - 8:26   |   کد مطلب: 47123
معاون فرماندار اسدآباد گفت: انتخابات در ایران یکی از مصادیق قابل توجه مردم سالاری دینی بوده که شاید بتوان گفت مهمترین نقش مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی آوای سیدجمال، به نقل از مهر جلال زارع در گفت وگو با خبرنگار در اهمیت نقش انتخابات و خصوصاً بحث انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: همین بس که امام راحل فرمودند مجلس عصاره‌ی فضائل ملت در رأس امور است و اداره صحیح کشور در ابعاد مختلف داخلی و خارجی در گرو عملکرد صحیح مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: با اشاره به فرمایشات رهبری که فرمودند حضور چشمگیر مردم در انتخابات و انتخاب صحیح قدرت آفرین و پشتوانه‌ی محکمی برای اداره کشور در عرصه‌های مختلف است، با توجه به این اهمیت باید تلاش کرد که مشارکت بالا و هوشمندانه مردم سبب تشکیل مجلس قوی و انقلابی شود.

زارعی گفت: مشارکت بالا مردم به قدری اهمیت دارد که امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای سال جاری بارها بر اهمیت این انتخابات و حضور آگاهانه حماسی مردم در انتخابات تاکید داشتند.

وی در ادامه به چهار مؤلفه مهم طبق فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: چهار مؤلفه مهم سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را مطرح وبارها بر آن تاکید کردند، دومولفه سلامت وامنیت که برعهده دولت و مجریان و ناظران شورای نگهبان است و هر چقدر هم تلاش شود در این زمینه نه تنها از افراد صالح ارزیابی تأیید، و به مردم معرفی شود بلکه با دقت باید از ورود افراد ناصالح بویژه در زمینه‌های اخلاقی واقتصادی و مالی و رانتی جلوگیری شود و موجبات اعتماد اطمینان بخش و تضمین سلامت را فراهم کنیم که خود به خود در بحث مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح، زمینه‌های تأثیر گذاری را فراهم می‌کند.

وی در ادامه به دیگر مؤلفه‌های مشارکت مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: اجرای صحیح انتخابات، رعایت دقیق ضوابط و مقرارات، دادن اطمینان به مردم و تضمین فضای سالم انتخابات حفظ وحراست آرا مردم از دیگر مؤلفه‌های مهم بحث مشارکت است.

زارع بیان کرد: امنیت انتخابات خاصه در ایام تبلیغات و روز اخذ رأی اطمینان قلبی مردم را فراهم می‌کند و مشارکت را قطعاً تحت تأثیر قرار می‌دهد بخصوص در این ایام که استکبار جهانی و سرسپرده آنها برای جبران شکست‌های پی در پی در عرصه مقاومت، ترقه بازی‌هایی را در سطح کشور شروع کرده‌اند و آرامش مردم را سعی دارند به هم بریزند هرچند ز هی خیال باطل و نتیجه ای نمی‌گیرند.

وی گفت: صداقت از جانب مسؤولین و پرهیز از اختلاف سلیقه‌های احتمالی، تثبیت شرایط خاصه در زمینه‌ی عرضه‌ی درست وصحیح و نیازمندی های عمومی و اساسی و جلوگیری از تضاد بین دستگاه‌های خدمت رسان و ثبات قیمت‌ها موجب ایجاد رضایت مندی عمومی و حضور حداکثری در انتخابات را فراهم می‌کند.

وی به دیگر مؤلفه‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: تبیین نقش مهم مجلس و نمایندگان در اداره صحیح کشور به عنوان ریل گذار و دلسوز مردم، همراه دولت که موجبات حفظ اقتدار امنیت، آرامش و آسایش عمومی، افزایش سطح اقتدار ملی و تضمین امنیت ملی و استقلال کشور و حرکت جامعه به سوی خودکفایی و اقتدار، توجه خاصه به خواسته‌های منطقی و اصولی نسل جوان از دیگر مؤلفه‌های اساسی در بحث مشارکت خواهد بود.

وی بیان کرد: تبلیغ صحیح ورعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از ریخت و پاشهای آن‌چنانی وبیان واقعی، منطق و منطقی دیدگاه‌ها و برنامه های عملی متناسب با نمایندگی، وظایف قانونی نمایندگی، پرهیز از وعده‌های غیر ممکن و تصنعی، وعده‌هایی که بوی مداخله در امورات اجرایی دولت دارد فوق العاده در جذب مردم، حضور حماسی و مشارکت بالای مردم تأثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal