آخرین اخبار

2. بهمن 1402 - 15:31   |   کد مطلب: 47130
رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: ۱۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس که صلاحیت آنها رد یا احراز نشده بود در موعد مقر شکایت خود را تسلیم شورای نگهبان کرده بودند که از این تعداد صلاحیت ۱۵ نفر تایید شد.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از ایرنا حجت الاسلام جلال مرادی اظهار کرد: چهار داوطلب در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، سه نفر در ملایر، ۲ نفر در بهار و کبودرآهنگ، ۲ نفر در اسدآباد، ۲ نفر تویسرکان، نهاوند یک نفر و شهرستان های رزن و درگزین یک نفر تایید صلاحیت شدند.

وی تاکید کرد: صلاحیت این ۱۵ داوطلب پس از دریافت مدارک لازم و ادله کافی، دعوت از آنها از سوی شورای نگهبان و دریافت توضیحات لازم تایید شد همچنین شورای نگهبان دریافت مدارک برخی از داوطلبان معترض را به هیات نظارت استان محول کرد که پس از اخذ مدارک مورد نیاز این مدارک و دفاعیات در اختیار شورای نگهبان برای بررسی قرار گرفت.

به گفته رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان، صلاحیت مابقی داوطلبانی که تاکنون تایید نشده همچنان در شورای نگهبان در دست بررسی است و به طور حتم شمار دیگری از نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ تایید می شود.

حجت الاسلام مرادی گفت: با تایید صلاحیت ۱۵ نفر از سوی شورا نگهبان شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده از ۳۱۹ به ۳۳۴ نفر افزایش یافت و در حال حاضر حدود ۶۴ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم در استان همدان تایید شدند.

وی تاکید کرد: هیات نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها به گرایش سیاسی داوطلبان توجهی ندارد به گونه ای که از همه گرایش های سیاسی در انتخابات پیش رو حضور دارند و این امر به طور حتم موجب شکل گیری رقابت و مشارکت حداکثری می شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal