آخرین اخبار

23. اسفند 1402 - 13:42   |   کد مطلب: 47581
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اسدآباد خبر داد:
اجرای 12 عنوان برنامه شاد و متنوع در نوروز 1402
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از اجرای 12 عنوان برنامه فرهنگی متنوع در این شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت نوروز جشنواره پخت نان و کُلره، بازارچه صنایع دستی، نمایشگاه خوشنویسی و کارناوال شادی در سطح شهر و روستاهای هدف گردشگری برگزار می‌شود.

کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به اینکه در راستای برنامه‌های نوروزی  45 مصوبه در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان اسدآباد مصوب شده، اظهار کرد:  یکی از برنامه‌های این ایام جشنواره پخت نان و کُلره است که مانند هر سال در 28 اسفندماه امسال در روستای چشمه قنداب برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری کارناوال شادی در شهر اسدآباد در دو روز آخر اسفندماه امسال خبر داد و افزود: این برنامه فرهنگی شاد و متنوع با همکاری شهرداری و میراث فرهنگی انجام می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از اجرای مراسم استقبال از مسافران نوروزی در آخرین روز سال‌جاری خبر داد و افزود: این برنامه با حضور مسئولان و اعضاء ستاد خدمات سفر شهرستان انجام می‌شود.

 

وی  از برگزاری نمایشگاه تذهیب و خوشنویسی در این شهرستان در ایام نوروز خبر داد و افزود: این نمایشگاه از سوم فروردین آغاز و تا دوازدهم همان ماه ادامه خواهد داشت.

 

اکبری‌شایگان برپایی سیاه چادر گردشگری در پارک ملت را از دیگر برنامه های این ایام خواند و افزود: این سیاه چادر گردشگری نیز از 27 اسفندماه امسال برپا و تا 12 سال آینده برقرار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در نوروز امسال بازارچه صنایع دستی و فروش محصولات خانگی هم گشوده خواهد شد، افزود: این بازارچه برنامه  مشترک شهرداری اسدآباد و میراث فرهنگی است که  به تعداد 15 غرفه در پارک ملت ایجاد خواهد شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد برگزاری کارناوال شادی در دو روستای هدف گردشگری حبشی و  ترخین‌آباد را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: این برنامه‌ در روز نهم فروردین اجرا خواهد شد.

 

وی برگزاری مسابقه عکاسی از روستای هدف گردشگری ملحمدره را دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و افزود: در این شهرستان 150 اثر تاریخی وجود دارد که  برخی از آن‌ها به ثبت آثار ملی رسیده است.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal