آخرین اخبار

8. خرداد 1403 - 7:51   |   کد مطلب: 47871
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: اگر در راستای ساخت مسکن ملی، مسئله تسهیلات بانکی، حل شود قطعاً سرعت ساخت پروژه‌ها هم بالا خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از عصر همدان مجید صالحی؛ گفت: در رابطه با تامین زمین برای ساخت مسکن ملی گفت: پایه اصلی برای ساخت مسکن ملی تامین زمین است که در این زمینه مشکل حل شده و در اکثر شهرهای استان همدان تامین زمین انجام شده است.

وی افزود: بعداز تامین زمین به خدمات زیربنایی، آماده‌سازی و طرح تفکیک می‌رسیم که پیشرفت و انجام این امور، به بالای ۹۰ درصد می‌رسد.

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه اکثر پروژه‌ها اکنون وارد فاز آماده‌سازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای، اکثر پروژه‌ها توسط بنیاد مسکن و برخی از آنها هم توسط شهرداری‌های خود آن شهرها در حال تکمیل شدن هستند.

صالحی‌امیر ادامه داد: در اکثر نقاط زمین‌ها را بصورت گروه‌های دونفره و چند نفره تحویل متقاضیان خواهیم داد.

وی در خصوص پروژه‌های درحال ساخت عنوان کرد: ساخت برخی از این پروژه‌ها که از قبل شروع شده بود، پیشرفت کار ساخت پروژه‌ها در شهرستان همدان متفاوت است، برخی از پروژه‌ها پیشرفت ۷۰ درصدی داشته، و برخی از پروژه‌ها هم با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال ساخت هستند.

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان در خصوص پیشرفت ساخت مسکن در شهرک پرواز نیز بیان کرد: در شهرک پرواز نیز ساخت برخی از ساختمان‌ها با پیشرفت ۴۰ درصدی و برخی هم با پیشرفت ۲۰‌ درصدی در حال تکمیل شدن هستند.

صالحی‌امیر با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در مسیر پیشرفت این پروژه‌ها تامین نشدن تسهیلات بانکی هستند، افزود: با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد تا بانک‌ها همکاری بیشتری را در این زمینه با ما داشته باشند و با تزریق تسهیلات بانکی کارها زودتر انجام شود.

وی ادامه داد: طی جلسات متعددی که با بانک‌ها داشته‌ایم، بانک‌ها مجاب شده‌اند تا تسهیلات بیشتری را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: برای ساخت این پروژه‌ها به محل آورده مردم و محل تسهیلات بانکی نیازمندیم که مردم آورده خود را به موقع انجام می‌دهند اما امیدواریم که مبحث تسهیلات بانکی نیز زودتر حل شود.

صالحی امیر تاکید کرد: اگر در راستای ساخت مسکن ملی، مسئله تسهیلات بانکی هم حل شود، قطعاً سرعت ساخت پروژه‌ها هم بالا خواهد رفت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal