آخرین اخبار

12. خرداد 1403 - 12:00   |   کد مطلب: 47894
فرماندار اسدآباد گفت: چهار هزار و ۲۱۹ متقاضیبرای دریافت زمین رایگان مربوط به قانون جوانی جمعیت در این شهرستان نام‌نویسی کردند که باید زمین مورد نیاز این افراد را تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،

به نقل از ایرنا حسین علی شرکایی روز شنبه افزود: شرایط این افراد متقاضی بررسی می شود و با توجه به اولویت بندی زمین مورد نیاز به واجدان شرایط واگذار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از بیست و چهارم مهرماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در صورت واجد شرایط بودن، زمین رایگان تعلق می‌گیرد.

شرکایی تصریح کرد: همچنین نزدیک به ۹ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی مسکن اسدآباد در سامانه نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۵۶۶ نفر واجد شرایط هستند که در بنیاد مسکن شهرستان به عنوان کارگزار اجرای طرح تشکیل پرونده داده‌اند.

وی بیان کرد: ۱۴هکتار زمین نیز در محدوده شهرک فرهنگیان اسدآباد برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است که مشکلات آن بر طرف شده و شرکت تعاونی در حال ثبت نام ۶۰۰ نفر متقاضیان مسکن است.

شرکایی تاکید کرد: مراحل صدور سند مالکیت تک برگ برای این اراضی تملک شده، باید توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام شود.

فرماندار اسدآباد اضافه کرد: تاکنون برای حدود هزار نفر زمین تامین شده است و بر اساس بخشنامه ارسالی از وزارتخانه، پیامک برای متقاضیان باید بر اساس بعد خانوار (تعداد اعضای خانوار) ارسال شود که هم اکنون برای خانوارهای پرجمعیت متقاضی پیامک ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای یک هزار و ۴۸۰ متقاضی مسکن ملی در محدوده اراضی ۱۴ هکتاری پیامک صادر شده است و ۸۶۷ نفر وجه اولیه را به حساب واریز کرده‌اند و ۷۱ قطعه زمین هرکدام برای هر هشت متقاضی تقسیم بندی شده است.

فرماندار اسدآباد تاکید کرد: ۲۱۳ نفر از متقاضیان مسکن ملی هنوز وجه اولیه را تامین نکرده اند و تا ۱۷ خرداد برای واریز وجه به حساب به آن‌ها مهلت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر آجین نیز ۴۰ متقاضی مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی نام نویسی کرده‌اند که سه نفر از این متقاضیان با واریز وجه مورد نیاز زمین را دریافت کرده‌اند.

فرماندار اسدآباد ادامه داد: در شهر پالیز نیز ۵۰ نفر متقاضی مسکن ملی داشتیم که ۱۵ نفر تأیید نهایی شدند و از این تعداد سه متقاضی با واریز وجه زمین مورد نیاز را تحویل گرفتند

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal