آخرین اخبار

20. دى 1402 - 17:32   |   کد مطلب: 47063
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: میزان واگذاری تسهیلات ساخت مسکن از نظر تعداد و حجم در استان همدان رو به رشد است و با تسهیل گری صورت گرفته از سوی بانک‌ها پرداخت وام به متقاضیان این حوزه شتاب گرفته است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از امیررضا یوسفیان روز چهارشنبه در نشست شورای تامین مسکن استان همدان افزود: متناسب با برنامه ریزی صورت گرفته شعب بانک‌های معین استان موظف هستند نسبت به واگذاری وام ساخت مسکن سهیل‌گری کنند.

وی با اشاره به اینکه واگذاری به موقع تسهیلات نقش موثری در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن دارد، اظهار داشت: بانک ها باید سهمیه تعیین شده برای واگذاری تسهیلات مسکن در سی و دومین شورای مسکن استان را رعایت و بر اساس این سهمیه تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

یوسفیان اظهار کرد: بانک های معین مکلف هستند با هماهنگی دفاتر مرکزی، سهمیه تسهیلات مسکن در بخش‌های بازآفرینی، روستایی، خودمالکی و طرح نهضت ملی مسکن را به موقع برای استان جذب کنند.

وی بیان کرد: انجام تکالیف واگذار شده به بانک ها پیشرفت قابل توجهی داشته و نسبت به سال گذشته به رشد ۴۸ درصدی رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: سهم هر بانک برای واگذاری تسهیلات مسکن مشخص است و اعتبارات متناسب با این سهمیه جذب می شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۲۱ هزار نفر در استان همدان به عنوان متقاضی طرح نهضت ملی مسکن، از ابتدای بازگشایی سامانه ثبت نام وزارت راه و شهرسازی در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

دولت سیزدهم قرار است در طول چهار سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای استان همدان بسازد.

بر اساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ استان همدان پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان و قم در رده ششم پر تراکم‌ترین استان‌های کشور قرار دارد.

بر اساس این آمار، شهر همدان با تراکم ۱۱۴ نفر در هکتار، یکی از پر تراکم‌ترین شهرهای کشور است؛ در حالی که این عدد برای شهرهای یزد ۱۴ و زنجان ۱۹ نفر در هکتار ثبت شده است.

استان همدان با وسعتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر مربع حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و تراکم نسبی ۸۸ نفر در هر کیلومتر مربع، همدان را در ردیف یکی از پرتراکم‌ترین استان‌های کشور قرار داده است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal