آخرین اخبار

28. آذر 1392 - 6:12   |   کد مطلب: 15699

مدیر فرهنگی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی گفت: تنها دو درصد از بودجه کشور به بحث پژوهش اختصاص داده می‌شود که باید دید آیا این دو درصد کاملاً جذب و یا نگاه مثبتی به کار پژوهشی می‌شود یا خیر؟

مرادی مخلص

به گارش پایگاه خبری تحلیلی آوای سید جمال؛حسین مرادی‌ مخلص ادامه داد، اساس توسعه هر کشوری را بر مبنای انجام کار پژوهشی خواند و اظهار داشت: کار پژوهشی نیازها را مشخص می‌کند و زمینه را برای برنامه‌ریزی و در نهایت رفع نیازها مهیا می‌کند.

ریسس سابق پژوهش سرای دانش آموزی اسدآبادبا بیان اینکه اگر امروز برخی کشورها در حوزه اقتصادی موفق هستند، موتور حرکت توسعه توسط پژوهشگران دلسوز آن منطقه انجام شده است، افزود: کشور ما در چند سال اخیر رویکرد منطقی به جایگاه پژوهش داشته است.

این پژوهشگر اسدآبادی با اشاره به عدم استفاده از استانداردهای لازم در راستای اتصال دانش به صنعت و رشد اقتصاد محسوس، گفت: قسمتی از کارها در سطح کشور به صورت مقطعی انجام شده اما دارای استاندارد لازم نبوده است.

وی افزود: به فرض مثال در حوزه تکنولوژی آموزشی و یا مهندسی مکانیک 10 کار پژوهشی در طول سال انجام شده که این تعداد کار منجر به رفع مشکلات در حوزه مکانیک و ایجاد اشتغال مدون می‌شود اما متأسفانه توجه به این مسائل کمرنگ و ضعیف بوده است.

مرادی‌مخلص با اشاره به اینکه تنها دو درصد از بودجه کشور به بحث پژوهش اختصاص دارد، افزود: سئوال ما اینجاست که آیا این دو درصد کاملاً جذب می‌شود و یا نگاه به کار پژوهشی تنها به این دو درصد کافی است؟

وی خاطرنشان کرد: اگر نوع نگاه به کار پژوهشی مثبت باشد و از بودجه‌های دیگر نیز در این زمینه استفاده می‌شد، می‌توانستیم بهره بیشتری ببریم چرا که این کار یک امر ماندگار و مؤثر در همه زمینه‌ها خواهد بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه سید جمال با اشاره به اینکه قوی‌ترین کشور در زمینه کار پژوهشی کشورهایی چون آمریکا و یا ژاپن نیست، اضافه کرد: طبق بررسی‌ها قوی‌ترین کشور، کشور فنلاند  است چرا که این کشور با انجام کارهای پژوهشی در حوزه آموزشی موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه ما در نظام آموزش و پرورش با مشکلات بی‌شماری مواجه هستیم، افزود: متأسفانه بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها و آماده کردن کارهای پژوهشی اقدام به اجرای برخی برنامه‌ها می‌کنند که این امر آموزش و پرورش را با مشکل مواجه کرده است.

مرادی‌مخلص با بیان اینکه باید در نظام آموزش و پرورش بستر پژوهشی ایجاد شود، ادامه داد: کم‌توجهی به این موضوع مشکلات بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

وی قلم پژوهشگر را راه‌گشا و حلال مشکلات کشور دانست و گفت: اگر امروز کشور ما با مشکلاتی مواجه است، باید گفت که در آن حوزه پژوهشگران وارد نشده‌اند و یا سطحی نگریسته‌اند.

این پژوهشگر اسدآبادی با بیان اینکه امروز شاهدیم که دانشمندان ایرانی در زمینه انرژی هسته‌ای، فناوری، هوافضا و علوم رایانه در سطح جهان حرف برای گفتن دارند، گفت: دانشمندان ایرانی جزو افراد بین‌المللی هستند که از آنان به عنوان داور استفاده می‌شود.

وی در ادامه سخنانش از رونمایی نرم‌افزار آموزشی چندرسانه‌ای سید جمال‌الدین اسدآبادی در 18 اسفند ماه خبر داد و گفت: این نرم‌افزار به اتفاق اساتید دانشگاه علامه طباطبایی در مرحله تدوین و ساخت است.

مرادی‌مخلص تصریح کرد: نرم‌افزار آموزشی چند رسانه‌ای سید جمال‌الدین اسدآبادی شامل زندگینامه، آثار، فیلم‌های سید جمال‌الدین اسدآبادی و مصاحبه با بستگان ایشان معرفی اسدآباد در ابعاد مختلف آزمون سید جمال‌الدین‌شناسی است.

پژوهشگر اسدآبادی با بیان اینکه این نرم‌افزار چندرسانه‌ای در قالب سی‌دی مولتی‌مدیا و به صورت چندرسانه‌ای در برنامه‌های مانند فلش، اتوکدتوبی و ال‌ام‌بی قابل استفاده است، یادآور شد: مخاطب این نرم‌افزار دانشجویان، دانش‌آموزان، گردشگران و تمام علاقه‌مندان به حوزه سیدجمال‌الدین‌شناسی است.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار پژوهشی و تولیدی چهار سال کار تحقیقی، یک سال کار طراحی و مهندسی صورت گرفته است، افزود: در تلاشیم که این کار پژوهشی و تولیدی را در کنگره سید جمال‌الدین اسدآبادی در 18 اسفندماه رونمایی کنیم.

حسین مرادی‌مخلص دانشجوی دکترای تکنولوژی و آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی است که 15 سال کار پژوهشی انجام داده است.

وی تاکنون مقالات و کتاب‌های مختلفی در زمینه‌های تخصصی، تکنولوژی، آموزشی، رسانه‌ای و فضاهای سایبری داشته است.

مرادی‌مخلص در حوزه سید جمال‌الدین‌شناسی نیز به صورت فضای سایبری و کتاب کارهای پژوهشی انجام داده است.

همچنین 63 مقاله علمی، هفت مقاله آی‌اس‌آی، بالغ بر 43 مورد سخنرانی در کنفرانس‌های بین‌المللی از جمله در ایتالیا و اسپانیا در کارنامه کاری وی وجود دارد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal