آخرین اخبار

24. فروردين 1399 - 8:37   |   کد مطلب: 35388
اکبر رنجبرزاده گفت: کشور های غربی در تامین تجهیزات حفاظتی درمانده اند.

به گزارش آوای سیدجمال، اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارما؛ با بیان اینکه برخی تصور می کنند در کشورهای غربی وفور نعمت است، اما آنها برای ماسک و تجهیزات اولیه حفاظتی مراقبتی پرسنل بهداشت و درمان‌شان هم درمانده‌اند، خاطرنشان کرد: در حالی که مردم بسیاری از کشورها برای دریافت خدمات آزمایشگاهی، دارو با بحران‌ مالی مواجه‌اند، خوشبختانه در ایران هزینه‌ها دولت پرداخت می‌کند.

 

وی با اشاره به وضعیت نظام بهداشتی و درمانی کشور ایران در مقایسه با کشورهای غربی، اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه بهداشت و درمان است و امروز این پیشرفت را در وضعیت بحرانی در مقابله با کرونا نشان داده است.

 

رنجبرزاده با بیان اینکه قطعا از قافله رقابتی با بسیاری از کشورهای دنیا پیشتاز و پیشگام تر هستیم، افزود: در این عرصه جمهوری اسلامی علیرغم همه تحریم‌ها و مشکلاتی که آمریکایی‌ها به وجود آوردند، خم به ابرو نیاورد و دست به سمت غربی ها دراز نکرد.

کشورهای غربی در مقابله با مشکلات شکننده و آسیب‌پذیر هستند

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه با وجود ویروس کرونا در جهان ثابت شد کشورهای غربی در مقابله با مشکلات خیلی شکننده و آسیب‌پذیر هستند، افزود: بیماری کرونا موضوعی بود که کشورهای غربی می‌توانستند با ادعای پیشرفت و توسعه تکنولوژی و منابع اقتصادی موفق باشند، درحالی که در مدیریت بحران‌ها، امروز شاهدیم که نه تنها انسجام بین سیاستمداران و مسئولان، تصمیم‌سازان آنها جود ندارد بلکه مشارکت مردمی هم نیست.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همه کشورها به خصوص اسپانیا، ایتالیا، آمریکا، فرانسه در مقابله با ویروس کرونا درمانده شده اند، افزود: ناتوانی در آنها موج می زند اما این در حالی است که آرامش خاصی در کشور ما در این زمینه حکمفرماست.

 

رنجبرزاده در خصوص وضعیت رسیدگی بیماران کرونایی در ایران و در دیگر کشورها اظهار کرد: کسانی که در ایران مبتلا به بیماری کرونا هستند، هزینه نمی پردازند و حتی برای افراد مشکوک هم بیمه درمانی لحاظ می شود؛ در واقع جای هیچگونه نگرانی برای بیماران کرونا وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها این بود که آیا ما می‌توانیم ویروس کرونا را مدیریت و کنترل کنیم، افزود: خوشبختانه ما خیلی از کشورهای مختلف پیشرفته دنیا پیشی گرفته و توانستیم آن را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal