آخرین اخبار

23. تير 1400 - 8:31   |   کد مطلب: 39487
مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۹۰۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع این استان برداشت شود.

به گزارش آوای سیدجمال، علی بایگانه مدیرامور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه امسال در ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان همدان سیب‌زمینی کشت شده که برآورد می‌شود از این سطح ۹۰۰ هزار تن محصول برداشت شود، بیان کرد: پارسال از  ۲۸ هزار و ۸۰ هکتار  مزارع  کشت سیب  زمینی در استان همدان ،۹۱۳ هزار تن محصول برداشت شد.

 

او اظهار داشت: برداشت سیب‌زمینی تابستانه از نیمه تیرماه در استان آغاز شده و فعلا به پیک و اوج  برداشت نرسیده است، همچنین پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم تیر ۱۰ درصد برداشت شود که احتمال می‌رود با توجه به قیمت پایین این محصول برداشت حدود پنج تا شش درصد باشد.

 

بایگانه با بیان اینکه کشاورزان منتظر هستند قیمت افزایش یابد سپس محصول را برداشت کنند، ابراز داشت: در حال حاضر کشاورزانی که نیاز مالی دارند اقدام به برداشت کرده‌اند.

 

او با اشاره به اینکه محصولات سیب‌زمینی فعلا پوست نگرفته و به رسیدگی کامل نرسیده است، گفت: سیب‌زمینی تابستانه مصرف تازه‌خوری دارد و برای استفاده تازه مناسب است.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal