آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1402 - 10:38   |   کد مطلب: 44867
از طرح مطالبه در آوای سیدجمال تا پاسخگویی شورا در رسانه‌های دیگر؛
آیا دلایل برتر شدن شورای شهر اسدآباد از سوی این شورا قانع کننده بود و یا کفایت می‌کند؟
تبریک و تشکر از اعضای محترم شورا برای برتر شدن این شورا و اقدامات مؤثر در توسعه و آبادانی شهر، چند نکته در پاسخگویی به مطالبه ای در خصوص دلایل برتر شدن این شورا را مطرح می‌کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال، چند روز پیش(6 اردیبهشت‌ماه) در پی انتشار خبر و مطالبه‌ای در این رسانه مردمی با عنوان «برتر شدن شورای شهر اسدآباد در سطح استان» و طرح این مسئله که «ملاک ارزیابی عملکرد این شورا برای برتر شدن چه بوده؟!» ، سخنگوی شورای شهر اسدآباد با برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اینگونه عنوان کرد که چهار نهاد استانداری، دفتر امور شهری و فرمانداری اسدآباد در انتخاب شورای برتر دخیل بودند که امتیاز اسدآباد در سطح شهرستان ۴۵۰، در شورای اسلامی استان ۱۵۰ و در دفتر امور شهری استان نیز ۱۵۰ اعلام  شده که مجموع این امتیازات موجب برتر شدن این شورا بوده.

 

الیته وی بدون تنش و بدون حاشیه بودن این شورا، تعاملات خوب این شورا با سایر ادارات و انجام اقدامات عمرانی مختلف در سطح شهر طی دو سال اخیر با همکاری شهرداری، آسفالت‌ریزی ۱۳ هزار تنی در سطح معابر، احیاء و راه اندازی کارخانه آسفالت پس از ۲۰ سال تعطیلی، نهضت موزائیک در معابر و تخریب و تعریض چهار باب ملک مسکونی واقع در چهارراه رسالت(محله آب انبار) با همکاری مالکان در راستای کاهش بارترافیکی شهر را از شاخص‌های برتر شدن شورای این شهر را برشمرده است.  

 

ضمن تبریک و تشکر از اعضای محترم شورا برای برتر شدن این شورا و اقدامات مؤثر در توسعه و آبادانی شهر، چند نکته در پاسخگویی این شورا حائز اهمیت است که به آن اشاره می‌کنیم؛

 

ابتدا حرف و سخن‌مان به نهادهای استانداری، دفتر اموری شهری استانداری و فرماندار است که به نظر می‌رسد در ارزیابی‌ عملکرد ادارات با کمی بررسی بیشتر و البته توجه به مسائل مهم‌تر و مشاهدات عینی امتیاز و نمره واقعی ادارات و یا سازمانها را ثبت کنند! و البته در ارزیابی‌ها یک طرف قضییه می‌بایست رضایتمندی مردمی نسبت به انجام امور باشد!

 

و اما به نظر می‌رسد که اولویت مهم دیگر در ارزیابی عملکردی شورا و شهرداری باید توجه به شهدا باشد؛ اگرچه این دوره شورا و شهرداری در به ثمر رساندن ماکت هواپیمایی میدان آزادگان که هرچند ناقص اما  خوب عمل کرده باید گفت که کمترین توجه به یادمان شهدای گمنام در ورودی شهر شده و همچنان نابسامان باقی مانده است! این درحالی است که این یادمان در ورودی شهر هم جلوی چشم مردم و بسیاری از مسافران و هم فرصتی برای اجرای کارهای فرهنگی است و انتظار از این شورا بیشتر از این عملکرد بوده است.

 

و اما یکی دیگر از موضوعات مهم که شاید کمترین توجه اما بیشتر نارضایتی را در بین مردم دارد، اخذ کریه اضافی تاکسی‌داران در سطح شهر از مسافران است. و اگرچه چندین بار از این رسانه و فضای مجازی خطاب به فرمانداری هم متذکر شدیم اما توجهی به آن نشده!

 

در کنار نارضایتی مردم نسبت به اخذ کرایه اضافی و نابسامان، برخی تاکسیداران که درخواست کارتخوان داده اند، هنوز به نتیجه نیجامیده و در انتظار داشتن کارتخوان هستند، بنابراین یکی از وظایف شوراها نظارت بر این امور است.

 

ایجاد مرکز معاینه فنی یکی از مطالبات مردمی است که از دهه هشتاد تاکنون به نتیجه نینجامیده و آخرین بار هم داد امام جمعه را دراورد و آن را از تریبون نماز جمعه مطالبه کرد.

و اما مطالبه پرتکرار اهالی خیابان 15 خرداد در خصوص نبود تاکسی، عدم آسفالت ریزی و موژئیک‌کاری معابر، عدم ساماندهی وانت بارها در خیابان‌های سطح شهر و... از دیگر موضوعاتی است که انتظار از شوراها را زیاد می‌کند.

 

پردیس سینمایی و جاده سلامت هم جزء پروژه‌هایی است که همچنان در بلاتکلیفی است و اعضای شورا براین امر هم نظارتی نداشتند.
و....
انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal