آخرین اخبار

12. آذر 1402 - 12:45   |   کد مطلب: 46789
این روزها فرهنگ استفاده از باکس زباله بین مردم در سر هر کوچه‌ها جا افتاده و دیگر کمتر شاهد تردد وسایل حمل زباله در کوچه‌ها هستیم، بنابراین می‌طلبد مأموران جمع‌آوری زباله‌ها در باکس‌ها در سر هر کوچه‌ها نه تنها به موقع اقدام کنند بلکه اطراف باکس‌ها را هم خالی از زباله کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اسدآباد در سال‌های گذشته جمع‌آوری زباله‌ها  از درب منازل به  ساعت 21 شب موکول شد و با این اقدام کمتر شاهد تردد ماشین حمل زباله در سطح کوچه‌ها بودیم.

 

این فرهنگ که تا جاایی در بین مردم شهر جا افتاد که آنان این نتیجه رسیدند بهتر است در طول روز و یا شب زباله‌های را در باکس‌های زباله موجود در سر کوچه‌ها بیندازند تا ماشین حمل زباله آن را در شب جمع‌آوری کند.

 

حال با وجود باکس‌های زباله بر سر هر کوچه‌ای، رغبت مردم برای انداختن زباله در آن باکس‌ها بیشتر شد اما چیزی که آنان را آزرده خاطر می‌کند، وجود زباله‌های است که ساعت‌های زیادی از روز در اطراف باکس‌های زباله می‌ماند و ماشین حمل زباله هم نسبت به جمع‌آوری آن کمتر توجه می‌کند.

 

البته اگر هم ماشین‌های حمل زباله در جمع‌آوری آن اقدام می‌کنند، تنها محتویات باکس زباله را خالی کرده و به اطراف آن بی‌توجه و یا جمع‌آوری اطراف آن را اهمیت نمی‌دهند و همین امر موجب هجوم سگ‌های ولگرد و گربه‌ها در اطراف این باکس‌های زباله‌ است.

 

بوی بد زباله‌های ریخته بر سینه خیابان نه تنها شهروندان را آزرده خاطر کرده و پشه‌ها هم نیش از تن آنان بر نمی‌دارند ، بلکه موجب موجب بروز انواع بیماری‌ها و مرض‌ها می‌شود.
البته بسیاری از کوچه‌ها هم فاقد باکس زباله هستند و مردم آن را مطالبه می‌کنند.

 

 حال انتظار می‌رود آقای شهردار به این مهم توجه و نیروهای خدوم خدمات شهری را توجیه کند تا  نه تنها موجب جلوه بدی از سیمای شهر نشود، ، بلکه دوباره کاری نیروها و آزرده خاطر شدن شهروندان را همراه نداشته باشد.

 

البته ناگفته نماند برخی از نیروهای خدماتی شهرداری کوتاهی کرده و همین امر ممکن است دیگر خدمات یک سازمان و نیروهای خدوم را زیر سؤال ‌ببرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal