آخرین اخبار

17. دى 1394 - 12:06   |   کد مطلب: 29789
در جامعه امروزی سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای نقش بی‌بدیلی دارد، به نحوی که جزء جدایی‌ناپذیر زندگی اجتماعی بشری به شمار می‌رود.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، این مقوله از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد بوده که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از مهمترین زیرساخت‌های توسعه پایدار هر جامعه محسوب می‌شود.

 

هر چند حمل‌ونقل تنها عامل توسعه نیست اما نباید از خاطر دور داشت که این مقوله یکی از عناصر کلیدی در توسعه اقتصادی است.

 

شهرستان اسدآباد معروف به شهر تریلرها به عنوان یکی از قطب‌های مهم حمل‌ونقل زمینی کشور محسوب می‌شود. این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از 5000 ماشین سنگین و نیمه‌سنگین بوده که در اشتغالزایی مردم این منطقه نقش موثری دارد.

 

وجود بیش از 5000 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در شهر تریلرها

 

فرماندار شهرستان اسدآباد در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: شهر تریلرها با داشتن بیش از پنج هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین بخش قابل توجهی از حمل‌ونقل کشور را در دست داشته و رانندگان اسدآبادی در تمام مسیرهای پرتردد حمل‌ونقل کشوری حضور دارند.

 

"مسعود بکایی" افزود: نزدیک به ۴٠ سال شهرستان اسدآباد به عنوان پل ارتباطی بین پایتخت و بندرهای جنوبی شناخته شده است.

 

وی با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل در اسدآباد در سال‌های اخیر گسترش و توسعه چشمگیری پیدا کرده، خاطرنشان کرد: با توجه به بستر مناسب وجود ماشین‌های سنگین در شهرستان این امر بزرگ‌ترین راه اشتغالزایی در منطقه بوده که باید این بخش را هر چه بیشتر تقویت کرد.

 

بکایی با تاکید بر ایجاد انگیزه در رانندگان منطقه با رسیدگی به مشکلات آنان تصریح کرد: باید امکانات لازم را در پارکینگ‌ها در اختیار رانندگان قرار داد.

 

فعال کردن شرکت‌های حمل‌ونقلی یکی از ضروریات است

 

وی همچنین با بیان اینکه باید در بخش بیمه‌ها و امور رفاهی رانندگان رسیدگی کرد، افزود: فعال کردن شرکت‌های حمل‌ونقلی که بتواند تقویت‌کننده بخش حمل‌ونقل منطقه اسدآباد باشد، یکی از مهمترین ضروریات است.

 

فرماندار اسدآباد اضافه کرد: شرکت‌های بین‌المللی نیز با پیگیری‌های مسئولان می‌توانند از ظرفیت‌های موجود در اسدآباد استفاده کرده و حمل‌ونقل این شهرستان در جهت حمل‌ونقل‌های فرامرزی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

4000 نفر از راننده‌ها بیمه هستند

 

مسئول انجمن صنفی رانندگان اسدآباد نیز تعداد رانندگان و کمک رانندگان ماشین‌های سنگین این شهرستان را 6000 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد افراد 4000 نفر راننده بیمه‌شده هستند.

 

"علی هاتفی" با اشاره به اینکه در حال حاضر قشر عظیمی از جمعیت شهرستان را رانندگان ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در شهرستان اسدآباد قشر عظیمی افزون بر ١٠ هزار نفر راننده و کمک راننده و مشاغل مربوط به این امر در زمینه حمل‌ونقل کالا در کشور نقش ایفا می‌کنند.

 

وی پرداخت اقساط سنگین، افزایش حق بیمه، کمبود بار، کار شبانه‌روزی و مداوم، درگیری با مسئله اعتیاد و موادمخدر، عدم کمربندی شهر، پایین بودن دستمزد، گرانی قطعات ماشین، فرسودگی اکثریت ماشین‌های سنگین و گرانی تعمیرات ماشین سنگین را از جمله مشکلات و معضلات رانندگان اسدآبادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با وجود بیش از 5000 ماشین سنگین و نیمه‌سنگین در شهرستان اسدآباد این شهرستان در استان همدان دارای بیشترین ماشین‌های فرسوده است.

 

40 درصد ناوگان حمل‌ونقل ماشین‌های سنگین فرسوده است

 

این بازرس کانون رانندگان در کشور با اشاره به رتبه اول شهرستان اسدآباد در استان همدان و کشور در دارا بودن تعداد ماشین‌های سنگین افزود: در حال حاضر ۴٠ در صد ناوگان حمل‌ونقل ماشین‌های سنگین این شهرستان فرسوده است.

 

وی فرسوده بودن ماشین‌های سنگین در ناوگان حمل‌ونقل اسدآباد را یکی از بزرگترین دغدغه‌ها و معضلات رانندگان اسدآبادی برشمرد و گفت: این در حالیست که ١٢ در صد ناوگان حمل‌ونقل کشور را شهرستان اسدآباد به خود اختصاص داده است.

 

ورود ماشین‌های سنگین اروپایی

 

هاتفی با اشاره به اینکه در صورت همکاری دولت نسبت به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اسدآباد در ورود ماشین‌های سنگین اروپایی انجمن صنفی رانندگان شهرستان از این برنامه حمایت خواهد کرد، افزود: با توجه به وجود دغدغه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ماشین‌های سنگین این شهرستان در حال حاضر مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان به کمک مسئولان در حال پیگیری این مشکل هستند.

 

وی همچنین نبود پارکینگ مناسب برای ماشین‌های سنگین را از دیگر معضلات رانندگان برشمرد و گفت: درخواست لازم به اداره راه و شهرسازی در رابطه با تحویل زمین مناسب در راستای ایجاد پارکینگ ماشین‌های سنگین این شهرستان داده شده است.

 

هزینه‌های بالای آزمایش عدم اعتیاد برای رانندگان

 

وی در ادامه هزینه‌های بالای آزمایش عدم اعتیاد برای رانندگان را از دیگر مشکلات رانندگان دانست و اظهار کرد: این در حالیست که در استان همدان و شهرستان‌های همجوار اسدآباد آزمایش عدم اعتیاد رانندگان بسیار کمتر از این شهرستان است.

 

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان اسدآباد نیز مجموع تعداد رانندگان ماشین‌های سنگین بیمه‌شده تامین اجتماعی این شهرستان را 2900 نفر اعلام کرد و گفت: برخی از رانندگان نیز بیمه‌شده صندوق روستایی و عشایر هستند.

 

"جواد جمور" با بیان اینکه دولت خدمات خوبی به رانندگان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: در حال حاضر 13.5 درصد از حق بیمه را دولت و مابقی حق بیمه را رانندگان پرداخت می‌کنند.

 

وی با اشاره به مشکل حق بیمه و تاخیر پرداخت توسط رانندگان به علت مشغله‌های فراوان کاری این قشر افزود: در حال حاضر حق بیمه‌ها به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود که رانندگان با پرداخت حق بیمه خود در موعد مقرر دچار مشکل نخواهند شد.

 

جمور خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت حق بیمه به صورت اینترنتی در کافی‌نت‌های موجود سطح شهر رسید لازم را با مهر مربوطه برای پیگیری به همراه داشته باشند.

 

افتتاح فاز اول کنارگذر اسدآباد تا پایان سال 95

 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد نیز با اشاره به کنارگذر شهر گفت: بهره‌برداری از این پروژه از ترافیک داخل شهر به‌ویژه ترافیک ماشین‌های سنگین می‌کاهد.

 

"ساسان رستمی" با بیان اینکه احداث پروژه کنارگذر اسدآباد در سال ٨٩ در دو فاز به طول ١٠ کیلومتر آغاز شده، اظهار کرد: در حال حاضر فاز اول به طول ١٠ کیلومتر با پیشرفت ٧٠ درصد و فاز دوم شامل تقاطع‌ها و پل‌ها با پیشرفت فیزیکی ٣۵ درصد در حال انجام است.

 

وی میزان اعتبار هزینه شده برای کنارگذر اسدآباد را از ابتدای احداث تاکنون ١٧ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان همدان اعتباری افزون بر ١٨ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که تاکنون 1.5 میلیارد تومان این میزان اعتبار تخصیص یافته است.

 

رستمی در ادامه از افتتاح فاز اول کنارگذر شهرستان اسدآباد تا پایان سال ٩۵ خبر داد و گفت: محدودیت اعتبار از علل تاخیر در بهره‌برداری این پروژه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه بر اساس قرارداد باید ٣٠ ماهه و فاز دوم ٢۴ ماهه به اتمام می‌رسید که به علت کمبود اعتبار به طول انجامیده است.

 

به گزارش ایسنا؛ رانندگی ماشین‌های سنگین یکی از مشکل‌ترین و مهمترین مشاغلی است که قلب جریان توسعه را به دست داشته و چرخه اقتصادی کشور به دست این قشر توانمند بی‌ادعا در حوزه حمل‌ونقل می‌چرخد که می‌طلبد مسئولان به شایستگی به مشکلات و دغدغه و تامین رفاه و معیشت آنان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا آنان با خاطری آسوده و بدون دغدغه جاده‌های پر پیچ وخم طولانی را به سلامت با کوله باری از امید به فردا طی کنند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal