آخرین اخبار

28. دى 1394 - 13:18   |   کد مطلب: 29871
یک پیشنهاد از سوی آوای سیدجمال به ادارات میراث فرهنگی و آموزش و پروش:
لزوم آماده‌سازی زمینه برای بازدید دانش‌آموزان از موزه مردم شناسی
وجود موزه در اداره میراث فرهنگی اسدآباد یک مزیت بزرگی است که میتوان با بازدید از آن به هویت مردمان سده های پیشین و چگونگی سبک زندگی آنان پی برد و تاریخی قدیمی را در یادها زنده کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، اگر کسی تاریخ نداشته باشد مجبور به تکرار آن است؛ این جمله به تنهایی موید اهمیت تاریخ و انتقال پیامهای نهفته آن است.

 

موزه ها در هر کشوری رابطه بین نسل‌ها را حفظ می‌کنند؛ این مکان‌ها را می‌توان نماد تاریخ و تمدن هر سرزمینی بدانیم.

 

فراموش نکنیم وقتی قدم بر محیط موزه ها میگذاریم ناخودآگاه احساس غروری واقعی به ما دست میدهد؛ احساس غروری که یادآور متمدن بودن اجدامان است.

 

اینکه بدانیم هویت مردمان سده های پیش چگونه بوده یا سبک زندگی و نقاط قوت آن به چه ترتیبی بوده، تنها بخشی از مزیت‌های موزه است.

 

اینک که به مدد تلاشهای مدیریت میراث فرهنگی اسدآباد ، شهر ما دارای این موزه ی زیبا شده است می طلبد با حضور پرشور خود در این مکان فرهنگی به تمدن خود ببالیم.

 

دانش آموزان و دانشجویان به عنوان عناصر تربیتی جامعه میتوانند با حضور در این‌گونه مکان‌ها با شیوه های اسلامی، ایرانی در تمامی زمینه ها آشنا شوند.

 

طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی ، موزه ها میتوانند در سه بعد تفریحی، آموزشی و علمی ایفای نقش نمایند که علاوه بر این ، انتقال سینه به سینه فرهنگ بزرگ ایران زمین نیز می‌تواند از مزیت‌های این محیط دلپذیر باشد.

 

ابزار و آلات موجود در موزه ها واقعیات محضی هستند که میتوان مشاهده ی آن برای دانش آموزان و دانشجویان را واجب(نه مستحب) دانست.

 

از مسئولین فرهنگی دانشگاه ها و آموزش پرورش انتظار میرود با فرهیختگی ، فرمان مدیریت را به سوی بُعد فرهنگی چرخانده و با این اقدام خود سبک جدیدی در این باره به منصه‌ی ظهور برسانند.

 

کلاس درس برای دانش آموزان فقط در مدارس نیست! موزه ها و محیط های شبیه آن میتوانند به عنوان کلاسهای فرهنگی با بازدهی مثبت برای دانش آموزان تلقی شوند.

 

رؤسای ادارات میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در گفتگوهایی با سایت آواسیدجمال به بیان دیدگاه های خود در رابطه با پیشنهاد ما برای بازدید دانش آموزان از موزه اسدآباد پرداختند که متن آن در ادامه آمده است.

 

رییس اداره میراث فرهنگی اسدآباد در این زمینه به خبرنگار ما گفت: این پیشنهاد سایت آواسیدجمال پیشنهاد پخته ای است که مدیریت این اداره از مدت‌ها قبل در پی اجرای آن بوده است.

اکبری شایگان تصریح کرد:این اداره آمادگی کامل برای میزبانی از حضور دانش آموزان در موزه ی مردم شناسی شهرستان را داراست.

 

وی افزود: در سال 91 مکاتباتی با اداره آموزش پرورش در همین زمینه داشتیم اما به جز حضور دانش‌آموزان چند مدرسه استقبال چندانی از آن نشد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: هر زمانی که مسئولین آموزش پرورش بخواهند از امکانات این موزه استفاده کنند نهایت همکاری با آنان را خواهیم داشت.

 

اکبری شایگان در پایان سخنانش گفت: برای گسترش فرهنگ شهرستان بلیط بازدید از موزه را بصورت نیم بها در اختیار مدارس قرار خواهیم داد.

 

مدیر آموزش پرورش اسدآباد نیز ضمن استقبال از پیشنهاد این طرح گفت: این برنامه میتواند خوراک فرهنگی خوبی برای دانش آموزان باشد که آن را حتما" مدنظر قرار خواهیم داد.

دهبانی افزود: برخی از دانش آموزان دوره ی ابتدایی چندین بار از موزه دانشگاه پیام نور بازدید کرده اند و از پتانسیل‌های فرهنگی آن بهره مند شده اند.

 

وی تصریح کرد: به علت مشکلات موجود برای برگزاری اردو در خارج از شهرستان می‌توان این موزه را از مکان‌های مستعد برای میزبانی از اردوهای یک روزه دانش آموزان برشمرد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal